سیاسی

تزریق بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش از ساعت ۱۴۰۲ – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر فرهادی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مقوله آموزش و پرورش در استان زنجان در متن قرار گرفته و همین امر موجب پرورش انسان‌های همچون دکتر مجید شهریاری و انسان‌های فرهیخته و متدین شده است.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، عنوان کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد خاطرنشان کرد: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

فرهادی ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

فرهادی نظام رتبه‌بندی را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزانی در طراز سند تحول بنیادین و حیات طیبه که سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در آن مورد تأکید قرار گرفته است، پرورش دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا