اقتصادی

تردد از مرز و پایانه باشماق تا شهر سلیمانیه عراق رایگان است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مذنب دبیر ستاد اربعین و مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از مرز باشماق در استان کردستان و ارزیابی سفرهای اربعین برای زائران تردد کننده در این مرز، گفت: پیشرفت و عملیات راهسازی و زیرساخت‌ها و تکمیل پایانه مرزی باشماق مناسب است. همچنین در روزهای گذشته نیز از پایانه مرزی تمرچین در استان آذربایجان غربی بازدید کردیم که هم زیرساخت‌ها و هم عملیات راهسازی و هم پایانه مرزی از استانداردهای لازم برای سفرهای اربعین برخوردار است.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست کلی کشور این است که طی ۱۰ سال آینده سفرهای اربعین از مرزهای خوش آب و هوا همچون باشماق و تمرچین به دلیل اختلاف دمای حدود ۱۵ درجه‌ای با سایر مرزها برای سفرهای اربعین انجام شود، توضیح داد: در دو سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که زائران از دو مرز تمرچین و باشماق سفرهای خود را برای اربعین برنامه ریزی کنند. به همین منظور نیز امکاناتی همچون تردد رایگان از مرز و پایانه باشماق تا شهر سلیمانیه عراق توسط اقلیم کردستان در نظر گرفته شده است که در رفت و برگشت عدد قابل توجهی است. همچنین در مرز تمرچین نیز در بازگشت در شهر کربلا جایی مشخص شده است تا زائرانی که از کربلا به مرز تمرچین تردد می‌کنند از اتوبوس‌های منطقه اقلیم استفاده کنند.

مذنب توضیح داد: مشوق‌های سفرهای اربعین از مرزهای باشماق و تمرچین سبب افزایش ورود ۲۵ درصدی زائران شده است و اینها حاکی از آن است که خدماتی که امسال نسبت به پارسال ارائه شده مناسب‌تر است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در سال‌های آتی زائران بیشتری تردد خود را از دو مرز تمرچین و باشماق برنامه ریزی کنند.

مدیرکل عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی همچنین تلاش‌های ادارات کل راه و شهرسازی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو استان کردستان و آذربایجان غربی را برای تکمیل زیرساخت‌های سفرهای اربعین از دو پایانه مرزی باشماق و تمرچین مثبت ارزیابی کرد و برپایی موکب‌های منظم و گسترده را راهکارهای مناسبی برای سفرهای اربعین برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا