تحلیل رئیس سازمان امنیت داخلی اسرادیل از اعتراضات

هشت صبح: منابع خبری گزارش دادند، رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مذاکره با مقام‌های ارشد احزاب این رژیم نسبت به بحرانی بودن شرایط هشدار داد و گفت: در حال حاضر وضعیت به نقطه انفجار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری سما فلسطین، روزنامه هاآرتص گزارش داد، «رونن بار» طی چند روز گذشته سلسله نشست‌ها و مذاکراتی با مقامات ارشد کابینه ائتلافی و احزاب مخالف داشته است.

وی از آنها خواست تا برای آرام کردن اوضاع تلاش کنند و نسبت به نزدیک شدن وضعیت به شرایط غیرقابل کنترل و انفجاری که ممکن است ثبات این رژیم را به خطر بیندازد، هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، این نتیجه گیری بر اساس برآوردهای جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است که حاکی از تشدید تنش در جامعه در پی تشدید اعتراضات علیه طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای تضعیف قوه قضائیه است.

رئیس شاباک با بیان اینکه اعتراضات به وضعیت انفجاری رسیده که ثبات رژیم را به خطر می‌اندازد، گفت که اعضای بخش سرویس یهودی شاباک با پلیس همکاری می‌کنند تا برای تظاهرات و تامین امنیت اعتراضات علیه رژیم آماده شوند.

هاآرتص اعلام کرد که مشارکت شاباک در برخورد با اعتراضات ضد کابینه نتانیاهو به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مورد نفوذ عناصر چپ افراطی، به قول آنها در میان تظاهرکنندگان، با هدف آسیب رساندن به نهادهای دولتی صورت می‌گیرد.

به گفته یک منبع پلیس، طی ماه گذشته شاباک عملیات خود را علیه آنچه که آشوبگران چپ توصیف می‌کند گسترش داده و با اظهاراتی برخورد کرده که آنها را تحریک آمیز علیه مقامات ارشد کابینه توصیف کرده است.

این در حالی است که با آغاز تظاهرات در محکومیت طرح اصلاحات قضایی کابینه تندرو رژیم اشغالگر در قدس اشغالی، «یائیر نتانیاهو» پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم) را به دست داشتن در کودتا علیه پدرش متهم کرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی مجدد نسبت به فروپاشی این رژیم گفت که اختلافات داخلی عمیق تر و دردناک تر شده و بحران‌های موجود اکنون آن را در مقابل یک آزمون سرنوشت ساز قرار داده است.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا