تجمیع ظرفیت‌ کشورهای مستقل برای افزایش ضریب مقاومت دربرابر آمریکا

هشت صبح: معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتایان خود از روسیه، کوبا و ونزوئلا گفت: تجمیع ظرفیت‌ها، ضریب مقاومت کشورهای مستقل در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا را افزایش خواهد داد.

معاونان وزرای خارجه روسیه، ونزوئلا و کوبا که برای شرکت در «نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» در تهران به سر می‌برند، به طور جداگانه با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با علی باقری با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و استفاده ابزاری از حقوق بشر، بر لزوم فعالیت‌های دبیرخانه سازمان ملل در چارچوب وظایف خود تاکید کرد و همکاری تهران و مسکو برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را حائز اهمیت خواند.

هم چنین کارلوس خولیو رون معاون وزیر خارجه ونزوئلا و الیور رودریگز پردومو معاون وزیر خارجه کوبا نیز در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی، مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا در عرصه‌های مختلف را ضرورتی انکارناپذیر برای صیانت از منافع کشورهای مستقل قلمداد نمودند.

در این دیدارها معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و متعدد در هر یک از کشورهای عضو گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد، تصریح کرد: تجمیع ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و رسانه‌ای، ضریب مقاومت کشورهای مستقل در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی آن را به شدت افزایش داده و اثربخشی تقابل همه جانبه این قدرت‌ها علیه ملت‌های مستقل را به شدت کاهش خواهد داد.

باقری با اشاره به سو استفاده آمریکا از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بین المللی علیه کشورهای مستقل و در جهت منافع نامشروع خود، تصریح کرد: کشورهای مستقل باید برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین المللی در جهت منافع مشروع ملت‌های مستقل برنامه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا