استان ها

تجربه نگاری بین دغدغه مندان مسائل اجتماعی موفق ترین طرح است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، در استمرار سلسله نشست‌های تخصصی «یکشنبه‌های الگو نمایی» که با هدف معرفی اقدامات و ابتکارات شاخص مردمی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود، این بار نوبت به امیر عباسزاده پهلوان رسید تا به‌عنوان فعال اجتماعی به ارائه راهکارهای عملیاتی برای کنش گری افراد دغدمند در حوزه عفاف و حجاب بپردازد. شامگاه یکشنبه نشست بیست‌وچهارم با حضور مجازی کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی بر بستر اسکای‌روم برگزار شد.

فعال اجتماعی با اشاره به اینکه افرادی در جامعه وجود دارند که دغدغه مند برای امر به معروف و نهی از منکر هستند ولی روش کار را نمی‌دانند، اظهار کرد: در سایت تولید محتوای امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی هایی داریم که با تجربه نگاری بین افراد و گروه، بعضی از این تجربه‌ها را در قالب تولید محتوا به مخاطبین ارائه دهیم تا بتوانند با مشکلات اجتماعی پیرامون خود برخورد صحیحی داشته باشند.

وی افزود: یکی از موضوعات کشف حجاب است که تجربه نگاری کرده‌ایم و چندین محتوا برای مکان‌های مختلف درست شده است که چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم و چه پاسخ‌هایی در برابر سوالات طرف مقابل می‌توانیم بیان کنیم در این محتواها دیده شده است.

عباسزاده پهلوان تصریح کرد: در خیابان، مغازه، مطب، پارک، ییلاقات و…. افراد با مشکلاتی مواجه می‌شوند که از محل تجربه نگاری تولید محتوا کرده‌ایم.

طراح سایت تولید محتوای امر به معروف و نهی از منکر افزود: تا کنون ۳۰ محتوای آموزشی تهیه شده است که این تعداد بیشتر خواهد شد و در کشور پخش می‌شود و شروع آن از برنامه خیابان آزادی در شبکه افق که در پایان تیر ماه به روی آنتن می‌رود انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه با مواجه با کشف حجاب و ترویج حجاب در این محتواها طریقه انجام کار را آورده‌ایم و روش‌های مورد نیاز را بیان کرده‌ایم گفت: از تجربه نگاری‌ها استفاده کرده‌ایم و برای افراد مختلف چه با صحبت و چه با اقدام و چه با تذکر طرح موضوع کرده‌ایم و اقدامات مردمی و آموزش‌های لازم دیده شده است.

عباسزاده پهلوان گفت: یکی از تجربه نگاری‌ها از مکان مطب پزشکان است که خانم دکتر کشف حجاب کرده بود و با تذکر لسانی افراد مختلف مسیرش را درست کرد و یکی از دوستان با بردن یک گلدان کوچک از پزشک تقدیر کرد، افراد دغدغه مند داریم که در فروشگاه‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند و دوست ندارند مشتری‌ها را نیز از دست بدهند که آموزش‌هایی برای آنها تهیه کرده‌ایم.

فعال اجتماعی عنوان کرد: در محله‌ای کشف حجاب زیاد شده با اجرای نماز جماعت در پارک محله و جمع شدن افراد با حجاب و مشاهده افراد مختلف با این عمل در مساله حجاب موفق شده بودند.

وی گفت: کلیپ‌هایی با این مسائل در سایت می‌گذاریم و این سایت منبع محتوا برای موضوعات مختلف می‌شود که می‌توانند مراجعه کنندگان استفاده کنند.

عباسزاده پهلوان با اشاره به اینکه افراد، گروه‌ها و مردم می‌توانند متن و تجربه نگاری را در این سایت بارگذاری کنند گفت: با طرح این موضوعات می‌توانیم تولید محتوا تدوین کنیم و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

طراح سایت تولید محتوای امر به معروف و نهی از منکر افزود: افراد مختلف دغدغه مند در موضوع کشف حجاب زیاد هستند، تعداد اندکی در حال کار هستند و بسیاری از افراد امر به معروف و کارهای فرهنگی نمی‌کنند که با این محتواهای آموزشی آنها را راهنمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ویدئوهای آموزشی را بر اساس اتفاقاتی که افتاده انجام داده‌ایم گفت: این منابع در حال تکمیل کردن است تا بتوانیم به عموم مردم دغدغه مند راهکار بدهیم.

عباسزاده پهلوان گفت: برای باز شدن موضوع مثالی بیان می‌کنیم شخصی نسبت به بحث حجاب ناراحت است و مطب دارد و در کنار آن دغدغه از دست دادن مشتری‌هایش را دارد، سوال مطرح می‌شود چه کارهایی می‌تواند انجام داد که در این محتواها پیشنهاد می‌شود در مطب و فضای داخلی پوسترها و محتواهایی نصب شود و حتی اگر محتواهای آموزشی قابل پخش است اقدام شود و حتی در کنار این کارها می‌توانند برای مشتری‌های با حجاب تخفیف در نظر بگیرند این نمونه کوچکی از کار است.

فعال اجتماعی گفت: بسیاری از این طرح‌ها در قالب محیط سازی، مسابقه و جایزه قابل اجرا است.

وی با اشاره به اینکه با تجربه نگاری به همه سوالات می‌توانیم پاسخ دهیم گفت: با پخش این کلیپ‌ها در فضای مجازی مشکلات کاهش خواهد یافت.

عباسزاده پهلوان عنوان کرد: در هفته انتخابات هستیم با تجربه نگاری می‌توانیم کارهایی انجام دهیم و مشکلاتی را حل کنیم تا تعداد رأی دهندگان افزایش یابند که در تجربه نگاری می‌توان به این امر کمک کرد.

طراح سایت تولید محتوای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه هر کاری مشکلات خود را دارد که در تجربه نگاری باید مشکلات نیز بیان شود گفت: بیان تجربه روحیه آور است علی الخصوص اگر روایت‌ها با تب و تاب بیان شود.

وی عنوان کرد: بنا داریم کارها و تجربه‌های مختلف و چالش‌ها را بیان و برای آنها آموزش‌های نو تهیه کنیم که تاکنون ۳۰ محتوا آماده و پیش بینی بیش از ۱۰۰ موضوع را داریم.

عباسزاده پهلوان با اشاره به اینکه قسمتی از برنامه‌ها به میدان آوردن مردم با بیان تجربه به دیگران است گفت: در بخشی از این سایت برای بارگزاری تجربه‌های افراد پیش بینی شده است که بعضی موضوعات به صورت قالب متنی و بعضی از موضوعات در قالب فیلم و محتوا تهیه می‌شود.

فعال اجتماعی عنوان کرد: تجربه نگاری برای ملموس شدن کار و در فضا قرار گرفتن است تا دوستانی که قبل از اینکه بخواهند امر به معروف انجام دهند در آنها ترس وجود دارد با بیان این موضوعات طریقه برخورد راحت تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی کارهایی انجام داده باشند مردم دیگر الهام می‌گیرند گفت: بعضی از کارها را مردم می‌پسندند چون ساده است و وقتی که کاری به آنها معرفی کنید و از آن موضوع خوششان بیاید دنبال آن می‌روند و این گونه می‌توان مردم را به میدان آورد. که با استفاده از فضای مجازی و توزیع محتواها و برنامه‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا