اقتصادی

تبلیغات فولاد مبارکه؛ اتهام یا واقعیت؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

طی روز‌های گذشته اخبار متعددی در رابطه با هزینه تبلیغات فولاد مبارکه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است. ارقامی عجیب که با واقعیت تبلیغات فولاد مبارکه همخوانی ندارد و آنقدر که درباره آن جوسازی رسانه‌ای انجام شده، تبلیغی دیده نمی‌شود. در چند وقت اخیر نه بیلبورد‌های تبلیغاتی شهری، نه رپورتاژ‌های تلویزیونی و تبلیغات آنچنانی مجازی درخصوص فولاد را شاهد نبوده‌ایم و تنها در ردیف مسئولیت‌های اجتماعی و هزینه‌های باشگاه، فولاد به پرداخت هزینه مشغول بوده است.

فولاد کجا هزینه می‌کند؟
حالا سؤالی که برای شهروندان پیش آمده این است که این هزینه چطور و چرا انجام شده است؟ به طور کلی فولاد چه نیازی به تبلیغات دارد؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مسأله در سال‌های گذشته هم مطرح و تاکنون چندین بار به آن پاسخ داده شده است. در بازه‌های زمانی که شرکت‌های بزرگ درگیر اخبار تغییرات درونی می‌شوند، اتهاماتی این چنین ایراد می‌شود. این اتفاق بیش از آنکه اهداف این مجموعه‌ها را محقق کند، به ذهنیت سهامداران این مجموعه‌ها که عموماً مردمی عادی هستند، اثر منفی می‌گذارد.
 
باشگاه داری پرهزینه
 ماجرا از این قرار است که هزینه باشگاه سپاهان که هرساله به صورت شفاف در مجمع عمومی این کارخانه تصویب می‌شود (امسال بودجه سال گذشته به اضافه ۱۰ درصد مصوب شد) در صورت‌های مالی در ردیف تبلیغات جای می‌گیرد.

اگر هزینه باشگاه را از رقم تبلیغات کارخانه کم کنیم، یک مبلغ حدود ده درصدی می‌ماند که آن هم عمدتاً هزینه‌های متعدد حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مربوط به خانواده بزرگ کارکنان فولاد مبارکه، اطلاع‌رسانی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
 
علت اینکه بعد از توضیحات چندین باره و چندین ساله درباره این رقم مجدداً عده‌ای سعی در ایجاد یک بازی رسانه‌ای در این خصوص دارند را شاید باید جلوگیری از پرداخت‌های بعضا بدون حساب و کتاب به برخی اشخاص و رسانه‌ها در دوره جدید مدیریت فولاد دانست. فولاد مبارکه طی یکسال گذشته در حال نظم دهی به پرداخت‌های رسانه‌های خود بوده که عده‌ای در این بین متضرر شده‌اند و حالا در حال اثبات اثرگذاری خود بر فولاد‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا