سیاسی

تبریک وزیر خارجه ژاپن به عراقچی: قصد همکاری با شما برای برقراری ثبات در خاورمیانه را دارم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن در پیامی انتخاب سید عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

 

 وزیر خارجه ژاپن در پیامی خطاب به عراقچی ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه ایران، اظهار کرد: قویاً انتظار دارم ایران ضمن ایفای نقش سازنده‌تر خود در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، همکاری و تعامل با جامعه بین‌المللی را به پیش ببرد.

 

کامیکاوا در ادامه با بیان اینکه وزیر خارجه جدید ایران، سفیر سابق در ژاپن و برجسته‌ترین ژاپن‌شناس در ایران است، تاکید کرد: قصد دارم بر اساس روابط دیرینه و دوستانه بین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه بیش از پیش روابط دو کشور و به منظور کاهش تنش‌ها و برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه با شما به صورت تنگاتنگ همکاری کنم.

 

پس از پنج روز کاری و ۱۰ نوبت جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق، صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی، با رای اعتماد کامل نمایندگان مجلس، ۱۹ وزیر کابینه دولت چهاردهم مشخص شدند.

 

در رای‌گیری نهایی و با رای اکثریت نمایندگان مجلس، سیدعباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه دولت چهاردهم انتخاب شد.

 

عراقچی که سابقه معاونت حقوقی و آسیای وزارت امور خارجه را در کارنامه دارد، در طول دولت دهم و یازدهم، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بود. وزیر امور خارجه جدید ایران، با رای مثبت ۲۴۷ نماینده از ۲۸۸ نماینده حاضر، به عنوان وزیر امور خارجه جدید ایران انتخاب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا