اقتصادی

تبدیل بیش از نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های مرکزی، بوشهر، ایلام، سمنان و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف مجوزهای کاغذی قرار دارند. بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران ۸۲,۵۰۷ هزار و خراسان رضوی با ۳۷,۷۷۵ و گیلان با ۳۲,۶۱۶ انجام شده است.

بالاترین درصد تبدیل حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های لرستان با ۴۱٪ و گیلان با ۳۰٪ و چهارمحال و بختیاری با ۲۷٪ انجام شده است. بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور « qr.mojavez.ir» نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، #رایگان و #غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا