استان ها

تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر رضایی شامگاه چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: پس از بررسی‌های مختلف مشخص شد که از ۴۸۰ هزار متقاضی مسکن که جهت شرکت در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ۱۷۲ هزار نفر حائز شرایط بوده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین شهادت شهدای خدمت، مراسم آغاز عملیات اجرایی، افتتاح، تخصیص و تحویل اراضی واحدهای نهضت مسکن ملی در کشور در شورای عالی مسکن برگزار و بیش ۱۱۰ هزار قطعه زمین واگذار شد افزود: با توجه به استقرار استان فارس در شاهراه ترانزیتی آینده کشور، طبق سند آمایش سرزمینی ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در سواحل مستقر خواهند شد و حدود ۲۷ نقطه برای این مهم تعریف شده که در استان فارس نیز مراحل اولیه در حال انجام است.

تایید ۱۷۲ هزار تقاضای مسکن ملی در فارس/ احداث دهکده لجستیک شیراز

رضایی گفت: ۶ شهرک دولتی در سطح فارس ایجاد شده و در مدار تأمین زمین مسکن ملی ۵۷ هزار واحد در مدار تأمین زمین نهضت ملی مسکن در طرح جوانی جمعیت و سایر نیازهای جمعیتی و … مد نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از سه استان حادثه خیز در کشور معرفی شده است، افزود: تلاش برای اتمام راه‌های اتصالی به سایر استان‌ها از طریق راه آهن و بزرگراه ادامه دارد زیرا اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در سرنوشت اقتصادی و تحولات زیرساختی آن و توسعه سایر مناطق کشور تأثیر و نقش مهمی خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: با تصویب ایجاد شش شهرک دولتی در استان فارس، ۷۵ هزار از این واحدها در این شهرک‌ها احداث خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین اعلام کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول، کار واگذاری ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه انجام شده و ۵ هزار قطعه دیگر در آستانه تعیین تکلیف است.

رضایی در پایان در خصوص آغاز عملیات اجرایی ساخت دهکده لجستیک شیراز نیز گفت: این امر به تسهیل تجارت و صادرات استان کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا