اقتصادی

تایید انحصار پرواز‌های خارجی در دست دو ایرلاین / چه دلیلی دارد یک شرکت با دو هواپیمای اجاره‌ای مجوز ایرلاین بگیرد؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران انحصار پرواز‌های خارجی در دست دو ایرلاین را تایید کرد و گفت: چه دلیلی دارد یک شرکت با دو هواپیمای اجاره‌ای مجوز ایرلاین بگیرد؟ تعداد ایرلاین‌ها با سه هواپیما معنی نمی‌دهد. یک شرکت هواپیمایی در امارات را ببینید چه چند هواپیما دارد. ایران ایر چند دستگاه هواپیمای بالای ۱۵ سال دارد؟ 

امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران، درباره انحصار پرواز‌های خارجی در دست دو ایرلاین و گران شدن خدمات هوایی خارجی به «انتخاب» گفت: این گزاره تا حدی درست است؛ یک مشکلی در کشور از سال ۷۸ تا ۷۹ داریم که آن هم تعدد آژانس‌های هوایپمایی است. عده‌ای فکر می‌کردند این کار خیلی سود دارد، اما روی آمایش سرزمینی آن نظارتی نشد. در نهایت تعداد زیادی از آن‌ها به سمت ورشکستگی رفتند. چه دلیلی دارد یک شرکت با دو هواپیمای اجاره‌ای مجوز ایرلاین بگیرد؟ تعداد ایرلاین‌ها با سه هواپیما معنی نمی‌دهد. یک شرکت هواپیمایی در امارات را ببینید چه چند هواپیما دارد. ایران ایر چند دستگاه هواپیمای بالای ۱۵ سال دارد؟ برخی از مقاصد هواپیما‌های ما را قبول ندارند. عمر ناوگان ما بالای ۲۸ سال است و بالای ۱۵ سال خیلی از کشور‌ها اجازه تردد در باند را هم نمی‌دهند. در نهایت یک سری ایرلاین هم با دو هواپیما پرواز چارتر می‌دهند و آن چارتر هم دست آژانس می‌آید و تور به فروش می‌رسد. البته این اتفاق عمومیت ندارد.

وی درباره نوسان قیمتی بلیت‌های خارجی بیان کرد: نوسان قیمتی در تمام دنیا وجود دارد؛ بازار این نرخ را تعیین می‌کند و نباید به عنوان یک پدیده منفی تلقی شود. در یک روز متقاضی زیاد است و قیمت بالا می‌رود. ایرلاین‌ها نرخ‌گذار هستند که نسبت به هر دوره قیمت‌ها بالا و پایین می‌روند. ایام پیک سفر هم متعلق به کسانی است که امکان سفر در هر دوره را ندارند. اگر بتوانیم بحث همزمانی سفر را جا بیندازیم، این نوسان‌ها کمتر می‌شود.

او در رابطه با عدم لغو روادید چین اشاره کرد: بحث لغو روادید با ارائه تسهیلات متفاوت است. درباره سفر به روسیه هم تسهیلات ایجاد شد، اما لغو روادید صورت نگرفت. روسیه در قالب گروه می‌گوید سفر کنید یک شرکت را هم مجری آن کرده است. این پروتکل چه از طریق کنسولگری چه از طریق شرکت خصوصی انجام شود تفاوتی ندارد. لغو روادید یعنی مثل سفر به ترکیه که در فرودگاه پاسپورت شما مهر می‌شود و وارد کشور می‌شوید.

رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران، درباره سفر به مصر اظهار داشت: ما هنوز روابط کنسولی و ویزایی با مصر نداریم. اینکه عده‌ای به روش‌های مختلفی به مصر می‌روند را کاری نداریم، اما به صورت عمومی، مردم نمی‌توانند سفری به مصر داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا