سیاسی

تاکید کویت بر گسترش روابط همه جانبه با ایران – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود در نیویورک با «عبدالله علی الیحیا» وزیر امور خارجه کویت، دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی فراوان و روابط نزدیک دو کشور، همکاری نزدیک بین ایران و کویت و دیگر کشورهای منطقه را عاملی برای تقویت ثبات و استقرار پایدار در منطقه دانست.

سرپرست دستگاه سیاست خارجی ایران با اشاره به سیاست دولت شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در تحکیم روابط با همسایگان به عنوان یک اولویت اصلی در سیاست و روابط خارجی، تقویت اعتماد متقابل را نقطه شروع تعامل میان کشورهای همسایه دانست.

او همچنین تحکیم پیوندهای اقتصادی میان ایران و کویت را لازمه تقویت روابط دو طرف عنوان کرده و بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کویت تأکید کرد.

عبدالله علی الیحیا، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار به اشتراکات تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بین دو کشور و مردم اشاره کرد و بر آمادگی دولت کویت برای توسعه همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود.

در این دیدار، طرفین بر توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها، فعال‌سازی و تقویت سازوکارهای روابط دوجانبه از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته های سیاسی و کنسولی تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا