تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

مهر گزارش می‌دهد؛

تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

قم- مراجع تقلید در دیدار با فرمانده فراجا و وزیر آموزش و پرورش بر لزوم شناسایی علل حوادث مسمومیت ها در مدارس و برخورد قاطعانه با عوامل احتمالی در این ماجراها تاکید کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در پی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم و برخی از شهرهای کشور و تقویت گمانه زنی‌ها در خصوص دست داشتن عوامل انسانی در ایجاد این حوادث که موجب نگرانی دانش آموزان، خانواده‌ها و جامعه شده است؛ مراجع تقلید نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و از مسئولان دستگاه‌های انتظامی و امنیتی خواستند تا با شناسایی علل حوادث با عاملان احتمالی برخورد قاطعی داشته باشند.

رسانه‌های معاند طی روزهای اخیر هجمه‌های سنگینی را علیه جمهوری اسلامی به دلیل بروز این حوادث وارد آوردند و به نحوی خبر پراکنی می‌کنند که گویی این اقدام از سوی حاکمیت و برای ممانعت از حضور دختران در مدارس و ادامه تحصیل آنان صورت می‌گیرد و در این راستا سرکرده منافقین و ضدانقلاب‌ها به میدان آمدند و در حال ماهی گیری از این آب گل آلود بوده و از این طریق به دنبال بر هم زدن آرامش روحی و روانی دانش آموزان و خانواده‌های آنان هستند و از کشته سازی در این جریان هم چشم پوشی نکردند و روزهای گذشته فوت «فاطمه رضایی» دانش آموزان قمی به دلیل بیماری کلیوی و عفونت را به حوادث مسمومیت گره زدند، این در حالی است که خانواده این دانش آموز موضوع مسمومیت را از اساس رد کرده و اعلام کردند فاطمه طی سه هفته گذشته مدرسه نرفته بود.

سردار رادان فرمانده انتظامی کشور پنجشنبه هفته گذشته در اولین سفر خود پس از عهده دار شدن مسئولیت فرماندهی فراجا به شهر قم؛ با برخی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد که یکی از موضوعات مطرح شده از سوی مراجع تقلید، مسئله مسمومیت‌های مدارس و لزوم پیگیری سریع برای شناسایی علل حوادث و اطلاع رسانی به مردم بوده است.

تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

آیت الله نوری همدانی: عوامل مسمومیت‌ها شناسایی و قلع و قمع شوند

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار سردار رادان با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان مدارس دخترانه در قم، تهران و چند شهر دیگر اظهار داشت: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم شده است.

وی عنوان داشت: باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می‌خواهند به این وسیله ضعف ما را نشان دهند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام بر حفظ کرامت و مقام زن بسیار تاکید و حقوق فراوانی برای آنان بیان نموده است افزود: زنان در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی خطاب به فرمانده فراجا بیان داشت: اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است و این موضوع به عنوان اولین آزمون شماست و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

آیت الله سبحانی: اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند

آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در دیدار روز پنجشنبه هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند.

این مرجع تقلید گفت: برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند.

تاکید مراجع بر شناسایی علل مسمومیت ها و برخورد قاطع با مجرمان

آیت الله جوادی آملی: مسئولان مردم را از نگرانی این حوادث رعب آور در بیاورند

آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز درباره حوادث اخیر در مدارس اظهار داشت: این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیا و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود که بچه‌های زیر مجموعه آنها که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند.

وی افزود: ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

این مرجع تقلید در دیدار سردار رادان نیز تاکید کرد: با تلاش و کوشش خود، نگرانی خانواده‌های دانش آموزان را در پی حوادث اخیر رفع کنید و برای بچه‌های مدرسه و اولیای آنها امنیت بیاورید.

سردار رادان در حاشیه دیدار با مراجع نیز در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: رئیس جمهور در این مسئله وزیر کشور را مسئول پیگیری موضوع کردند و در این راستا دستور تشکیل کارگروهی دادند تا ابعاد حادثه به صورت جدی بررسی و مشخص شود و در این راستا تقسیم وظایفی صورت گرفت.

فرمانده فراجا افزود: بررسی این حوادث ظرافت‌هایی دارد که پیگیری‌ها و تحقیقات لازم در حال انجام است و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود و دستگاه‌های مختلف در حال دنبال کردن موضوع هستند و در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا