تأمین نیاز داخلی با چشم انداز دستیابی به مارکتینگ جهانی

Print Friendly, PDF & Email

حمید یوسفی: نوآوری سیستم سایزبندی بومی یکی از کلیدی‌ترین عوامل برون رفت از چالش‌های صنعت پوشاک است.

در عصر صنایع فرهنگی و خلاق، صنعت پوشاک به‌عنوان مهمترین، اشتغال‌زاترین و ثروت‌آفرین این صنایع در نبود فناوری‌های فرهنگی و نرم با چالش‌های جدی روبروست که برون‌رفت از آن گذر از رویکرد سنتی و نوآوری فناوری‌های فرهنگی و نرم در این حوزه مهم، طبق تبصره ۱ از ماده ۱ سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم مصوب ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حمید یوسفی بنیان‎‌گذار و مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایرانیان با ذکر این مطلب افزود: سیستم سایزبندی بومی یکی از کلیدی‌ترین فناوری‌های فرهنگی و نرم این حوزه است که نوآوری آن علاوه بر تأمین اهداف سند ملی یادشده مبنی بر افزایش سهم طراحی و تولید پوشاک ایرانی از بازار داخلی، دستیابی به جایگاه نخست تولید و صادرات محصول فرهنگی بومی در منطقه و جهان اسلام را از طریق تضمین محصول نهایی کیفی و رقابتی رقم خواهد زد.

پدیدآورنده سیستم سایزبندی بومی و نشر مکتوب مبتنی بر آن در ادامه افزود: این حوزه تشنه فعالیت‌های پژوهش‌محور و تولید محتوای علمی و مهارتی است تا بتواند بر مبنای راهبرد ۱۰ سند ملی مذکور زمینه ارتقای کمی و کیفی نیروی انسانی و ساماندهی ارتباط نظام‌های آموزشی و مهارتی با نیازهای حوزه فناوری‌های نرم را فراهم آورد. بنابراین، با هدف تأمین نیاز صنعت و دانشگاه در این حوزه، در انجمن پوشاک مدارس در راستای رسالت‌های خطیر اساسنامه‌ای، حرکت جهادی و خودجوش ابداع سیستم سایزبندی بومی و تألیف کتاب «الگوسازی طرح های مد کودکان و نوجوانان دختر» بر پایۀ این فناوری برای ترسیم الگوی استاندارد و تولید محصول برخوردار از مزیت اساسی و رقابتی تن‌خور مناسب به وقوع پیوست و از طریق انتشارات مشق مهر وابسته به انجمن یادشده چاپ و در دسترس جامعه فرهنگی، هنری، دانشگاهی و صنعت قرارگرفت.

یوسفی در خاتمه اظهار داشت، اگرچه علیرغم تأکید سند ملی یادشده بر اولویت‌دهی به بخش خصوصی با چالش‌های عدیده روبرو هستیم اما این موفقیت نشان داد فعالیت‌های دانش بنیان می توانند دستاوردهای شگرفی را در پی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا