بیمارستان خیرساز کودکان حکیم با حضور رئیس جمهور افتتاح شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور در محل بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان حکیم، در یافت‌آباد تهران، در آئین افتتاح رسمی این بیمارستان شرکت کرد.

بیمارستان کودکان حکیم با هدف افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی کودکان در منطقه ۱۸ تهران ساخته شده و می‌توان از آن به عنوان مثالی مناسب در زمینه همراهی و همدلی دولت و نهادهای اجتماعی یاد کرد که در مدت سه سال، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و به همت یک خانواده نیکوکار ساخته شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بیمارستان حکیم از امکانات مدرنی برخوردار بوده و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که شامل ۱۹ درمانگاه تخصصی، بخش اورژانس شامل تریاژ، سی‌پی‌آر، زون‌های تحت نظر یک و دو و زون سرم‌تراپی و اتاق عمل سرپایی، بخش تصویربرداری شامل دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی، بخش جراحی با هشت اتاق عمل و سی‌اس‌آر یا استریل مرکزی، چهار بخش بستری به همراه یک بخش دیالیز، بخش‌های مراقبت‌های ویژه شامل شصت و سه تخت ان‌اس‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو و بی‌آی‌سی‌یو و بخش جراحی ویژه با سه اتاق عمل، اتاق عمل هیبرید خاص و آنژیو می‌شود.

همچنین این بیمارستان با توجه به نیازهای جسمی و روحی کودکان طراحی شده است. معماری داخلی آن دارای عرصه‌های تفریحی و المان‌های متنوع است که با نگاه هنرمندانه به کاهش استرس کودکان در فضای بیمارستان کمک می‌کند. فضای سبز و نور طبیعی، دسترسی‌های راحت عمودی و افقی، گستردگی امکانات و خدمات رفاهی و درمانی برای کودک و همراهان از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این بیمارستان است.

این بیمارستان دارای تصفیه‌خانه بیولوژیکی است که آن را در جایگاه اولین بیمارستان سبز کشور قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا