استان ها

بیش از ۷ هزار درخواست مردم استان قم در سامانه سامد ثبت شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی شامگاه چهارشنبه با حضور در سیمای مرکز نور گفت: همزمان با سفر دور دوم رئیس جمهور به قم مرکز الکترونیک ارتباط مردمی دولت در استان قم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: مرکز ارتباطات مردمی با دریافت انتقادات، ایده‌ها و نظرات، درخواست‌ها، شکایات و گزارش‌های مردمی می‌کوشد تا با برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکل و همفکری در برنامه ریزی‌ها زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه را عملی سازد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: در دلت سیزدهم و در سفرهای استانی مردم نیازی ندارند برای دادن نامه‌های خود حضور فیزیکی داشته باشند و می‌توانند از طریق سامانه سامد درخواست خود را ثبت کنند.

صالحی بیان کرد: معاونان وزیران در ۳۰ میز خدمت برپا شده در ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان آماده خدمت رسانی به مردم شهر مقدس قم هستند و دیدارهای چهره به چهره نمایندگان وزارتخانه‌ها و معاونین وزرا به چهره در این ستادها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مراجعات مردمی به ستادهای ارتباطات مردمی برای درخواست‌ها دستور اقدام داده می‌شود و اگر برای درخواستی نمی‌توان اقدام قانونی انجام داد، به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم با ثبت درخواست‌های خود در سامانه سامد می‌توانند با دریافت کد رهگیری فرایند رسیدگی به درخواست خود را دنبال کنند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: تنها جایی که می‌شود نامه‌های مکتوب مردمی را دریافت کرد در برنامه دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم و در مراسم استقبال است که کارشناسان مرکز سامد در مسیر استقبال و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مستقر خواهند شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: از صبح نخستین روز از فعالیت سامانه سامد بیش از ۷ هزار درخواست تا کنون ثبت شده و ۲۸۰۰ ملاقات چهره به چهره مسؤولان با مردم صورت گرفته است و این مرکز تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: مردم از دو طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ و سایت ۱۱۱.ir می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: شعار مردمی مرکز ارتباطات مردمی دولت اقدام و یا اقناع مردم نسبت به درخواست‌های آنان است.

صالحی بیان کرد: غیر از سه سفر اول دولت سیزدهم در تمامی سفرهای دور نخست و دور دوم که بالغ بر ۵۰ سفر بوده، این مرکز در استان‌ها راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: تلاش شده تا موضوعات و دغدغه‌های نمایندگان اقشار مختلف و همه کسانی که دغدغه اقتصادی دارند در این سفر در دیدارهای حضوری شنیده شود و موضوعات مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: ۹۴ هزار درخواست سفرهای استانی دور اول مورد رسیدگی کامل قرار گرفته و پرونده آنان بسته شده است و در دور دوم سفرهای رئیس جمهور نیز نیز این برنامه ادامه دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت مردمی تلاش دارد تا با نگاه امامین انقلاب در راستای جذب حداکثری اقدام کند و ما حتی برای اقلیت‌های مذهبی نیز برنامه‌های میز خدمت داشته ایم و اعتقاد داریم که باید به همه ایرانی‌ها خدمت رسانی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا