بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

زاکانی در حاشیه هیئت دولت:

بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

شهردار تهران گفت: در حمل و نقل عمومی تهران، ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند و در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی فعال است و کارش را انجام می‌دهد. مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود داریم که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت جلسه و دیدار با مجموعه سایپا، ایران‌خودرو و مپنا داشتیم که ایده‌ها و طرح‌هایی که برای آینده خودروسازی دارند افتخارآمیز است.

وی عنوان کرد: قرار شد نوسازی خودروی خودمان را با اولویت قطعی ناظر به حوزه داخلی بگذاریم و گروه کار تشکیل شد و بنا شد تا ۲۲ بهمن پیشنهادات هم نوسازی و هم گازسوز و برقی‌کردن تاکسی، ون و اتوبوس را داشته باشیم که بتوانیم از سال آینده این امر نوسازی و بازسازی را به یک اولویت در حمل و نقل عمومی بدل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که حدود ۶ هزار ون و ۷۲ هزار تاکسی را شامل می‌شود، گفت: ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند. در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را جدی می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا