استان ها

بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مجید رستگاری اظهار کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه یک هزار و ۲۷۰.۶۷ متر است که این دریاچه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب داشته و مساحت آن به ۲ هرار و ۱۷۱ کیلومتر رسیده است.

️وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌ها و سواحل استان نیز طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ افزود: عملیات لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در ۱۷۶.۵ کیلومتر اجرا شده و طی این مدت ۸.۹ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم آب سدهای افزود: حجم فعلی آب در مخازن سدهای استان در خردادماه جاری هزار و ۳۸۶ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۲۷۰ میلیون مترمکعب بود.

وی بیان کرد: ۷۱ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که درصد پرشدگی مخازن سدها در مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد بود.

وی ادامه داد: حجم آب ورودی به سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تا نیمه اول خردادماه، ۲ هزار و ۵۹ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۴۰۶ میلیون مترمکعب بود.

رستگاری با اشاره به پر آب‌ترین سد استان نیز گفت: در حال حاضر سد بوکان با ۶۴۳ میلیون مترمکعب پر آب‌ترین سد استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: سد مهاباد با ۱۶۰ میلیون مترمکعب و شهرچای با ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب بعد از سد بوکان دومین و سومین سد پر آب حوضه دریاچه ارومیه هستند.

️وی ادامه داد: سد کانی سیب نیز ۱۵۹ میلیون مترمکعب آب دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا