استان ها

بیش از ۲۳۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از صدور ۲۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان خوزستان در سال ۱۴۰۲ و ایجاد هشت هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی خبر داد و بیان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی ۱۶۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز صدور ۱۶۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان منجر به ایجاد پنج هزار و ۶۸۳ فرصت شغلی شده است.

فلاح با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری در صنایع مختلف استان اظهار کرد: در یکسال اخیر یک‌هزار و ۸۰۳ فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه صنایع کوچک به ارزش ۷۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال صادر و باعث اشتغال‌زایی برای ۲۳ هزار و ۹۷۲ نفر شد.

مدیرکل صمت خوزستان ادامه داد: در بخش صنایع متوسط نیز ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۴ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال با میزان اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۷۹۷ نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: در بخش صنایع بزرگ خوزستان نیز ۱۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۹۰۹ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۵۹ هزار و ۹۶ نفر صادر شد.

فلاح بیان کرد: با صدور این میزان پروانه بهره‌برداری می‌توان گفت که صنایع بزرگ استان ۶۶ درصد، صنایع کوچک ۲۷ درصد و صنایع متوسط هفت درصد در ایجاد اشتغال نقش داشتند.

مدیرکل صمت خوزستان با اشاره به روند رو به رشد تولید در صنایع راهبردی استان دز سال گذشته اظهار کرد: میزان تولید در صنعت سیمان خوزستان ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۳۰۷ تن بوده است.

وی ادامه داد: میزان تولید در فولاد خام سه میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۰۸ تن و محصولات فولادی نیز ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۰۳ تن ثبت شده است.

فلاح تصریح کرد: میزان تولید صنعت ام دی اف در خوزستان نیز ۴۲۲ هزار و ۱۶ تن، نئوپان ۳۷ هزار و ۸۳۵ تن و شکر ۷۲۰ هزار تن بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا