ورزشی

بیست‌وهفتمی دختران هندبال ایران در قهرمانی جهان/ سه پله صعود نسبت به دوره قبل

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

تیم ملی هندبال دختران ایران در آخرین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، پیروز شد و در رده بیست‌وهفتم ایستاد.

به گزارش ایسنا، دختران هندبال ایران امشب جمعه از ساعت ۲۲ در آخرین دیدارشان از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، برابر حریف آسیایی خود ازبکستان به میدان رفتند و با نتیجه ۴۰ بر ۳۱ پیروز شدند و در رده بیست‌وهفتم قرار گرفتند.

دختران هندبال ایران در دوره قبل این مسابقات در رده سی‌ام ایستاده بودند و اکنون با ۳ پله صعود در رده بیست‌وهفتم جای گرفتند.

شاگردان شافعیان در مرحله مقدماتی این مسابقات در گروه A با هلند، رومانی و برزیل همگروه بودند که مقابل هر سه تیم با اختلاف شکست خوردند. آنها با این سه شکست در رده آخر گروه قرار گرفتند و به پرزیدنت کاپ رفتند.

تیم ایران در مرحله پرزیدنت کاپ در گروه یک قرار گرفت و با تیم‌های برزیل، تونس و شیلی همگروه شد که برابر تونس شکست خورد ولی مقابل شیلی به برتری رسید. آنها برابر برزیل بازی نکردند و نتیجه دور مقدماتی حساب شد.

دختران هندبال ایران برای کسب رتبه ۲۵ تا ۲۸ ابتدا با جمهوری چک دیدار کردند که مقابل این تیم شکست خوردند و در نهایت با برتری برابر ازبکستان در رده بیست‌وهفتم ایستادند. 

نتایج تیم ملی هندبال دختران ایران در قهرمانی جوانان جهان:

ایران ۱۱ – ۳۴ هلند

ایران ۱۵ – ۳۳ رومانی

ایران ۲۲ – ۳۰ برزیل

ایران ۲۳ – ۲۶ تونس 

ایران ۲۷ – ۲۵ شیلی

ایران ۴۰ – ۳۱ ازبکستان

بیست‌وچهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. در این مسابقات ۳۲ تیم حضور دارند.

آسمان بدوی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نسترن فراهانی، الناز یارمحمدی توسکی، مائده عشاقی، زهرا فتوتی، صبا دهقانی، فاطمه شاهین، سعیده غصنفری، آرزو بهمئی، الهه نیکان، صبا زنگنه، محدثه شعبانی، غزاله مهری و هستی آرین‌فر ۱۶ بازیکن ایران در این مسابقات هستند.

نشمین شافعیان به عنوان مربی، مهدی رهبری مشاور فنی، نسترن ابریشم‌کار، فیزیوتراپ و شادی باقری، روانشناس، کادر فنی تیم ملی ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا