ورزشی

بوکس با این روند آینده‌ای ندارد/ از نبودن در المپیک ناراحتم

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

پیشکسوت و مربی سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: متاسفانه برنامه‌ریزی خوبی در فدراسیون بوکس نمی‌بینم و با این روند به جایی نمی‌رسیم.

علی مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بوکس ایران با توجه به عدم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، توضیح داد: بستر لازم فراهم است و ما به زمان‌هایی برگشته‌ایم که حتی تعداد تورنمنت‌های تدارکاتی تیم ملی هم زیاد است. الان نسبت به چند سال قبل پول زیادی داریم اما نمی‌دانیم کجا هزینه کنیم و برنامه‌ریزی فدراسیون خوب نیست. در انتخاب تورنمنت‌ها و نفرات خوب عمل نمی‌کنیم که دلیل ناکامی در انتخابی‌ المپیک بود.

او ادامه داد: برای اینکه شرایط تیم ملی بهبود یابد باید قهرمانی کشور برگزار شود و در هر وزن حداقل دو بوکسور خوب در اردو باشند. کیفیت اردوها فوق‌العاده نه، اما حداقل نسبت به گذشته بهتر برگزار می‌شوند. ما قبلا برنامه‌ریزی بهتری داشتیم اما الان برنامه‌ریزی خوبی نداریم.  نتیجه برنامه‌ریزی هم این بود که با هزینه کم‌تر نسبت به امسال، نتایج بهتری کسب می‌شد.

مظاهری در پاسخ به این سوال که دلیل این بی‌برنامگی فدراسیون چیست، اظهار کرد: نبود سازماندهی درست میان نیروها اصلی‌ترین دلیل است. باید افراد در جای درستی باشند نه اینکه حسینی در همه کارها ورود کند. باید هر کس کار خود را به درستی انجام دهد. به عنوان مثال وقتی من مدیر فنی هستم باید در جریان امور تیم باشم نه اینکه از تصمیم‌ها و برنامه‌بی‌خبر باشم. 

مربی سابق تیم ملی ایران، درباره وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز گفت: آیا اصلا هدف برگزاری از لیگ را می‌دانیم؟ هدف این است تا در ماه‌هایی که مسابقه نداریم بوکس فعال باشد و بوکسورهای ما تنشان به تن هم بخورد تا آماده باشند و سطحشان بالاتر برود. ضمن اینکه استعدادیابی هم در لیگ صورت می‌گیرد و باید به آن توجه کرد. مورد بعد هم درآمد است تا بوکسورها با قراردادهای خود دستشان به دهانشان برسد، اما من در لیگ فعلی چیزی نمی‌بینم.

او با انتقاد از شرایط برگزاری لیگ برتر، تصریح کرد: خیلی از بوکسورهای ما در لیگ قراردادی ندارند و خیلی از بوکسورها هم نیستند، فقط می‌خواهیم روزمه سازی کرده و به مردم بگوییم که لیگ داریم. باید لیگ را به استان‌ها ببریم تا بوکس در استان‌ها فعال شود و تماشاگران به بوکس روی بیاورند. وقتی لیگ متمرکز می‌شود این اتفاق رخ نمی‌دهد. اصلا برنامه ریزی خوبی برای لیگ نمی‌بینم.

بوکسور پرافتخار ایران گفت: متاسفانه من این روند را مناسب نمی‌بینم و باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. وقتی می‌بینم بوکس ایران در المپیک نیست افسوس می‌خورم چون با ندانم کاری سهمیه را از دست دادیم، در حالی که نسبت به قبل خیلی راحت‌تر می‌شود کسب سهمیه کرد. یک زمانی در آسیا فینالیست‌ها سهمیه می‌گرفتند، اما الان حتی در برخی اوزان ۵ بوکسور اول هم شانس المپیکی شدن داشتند.

مظاهری درباره دلیل استعفای خود از سمت مدیر فنی تیم ملی نونهالان نیز گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند من دنبال سفر، سمت و اینگونه مسائل هستم، اما واقعیت این نیست. عدم هماهنگی باعث این تصمیم من شد چون احساس کردم برنامه‌ها بدون هماهنگی من انجام می‌شود و این خوب نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا