بورل : ماموریت اتحادیه اروپا در آفریقا و آسیا گسترش می یابد

هشت صبح: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه با اعزام کارشناسان برای شناسایی و مبارزه با اطلاعات نادرست، ماموریت های خارجی در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا را تقویت می کند.

بورل سه شنب شب در کنفرانسی درباره دستکاری و مداخله اطلاعات خارجی در بروکسل گفت: من به دنبال گزینه هایی برای اطمینان از حضور بهتر و استراتژیک منطقه ای کارشناسان خود هستم.

وی در ادامه افزود: تمام هیات های ما (اتحادیه اروپا) به متخصصان مقابله با اطلاعات نادرست در بسیاری از نقاط جهان مجهز خواهند شد تا صدای ما بهتر شنیده شود.

بورل با اشاره به اهمیت مبارزه با اطلاعات نادرست در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا گفت: فراخوان من این است که ما باید برای همکاری با شرکای خود در سراسر جهان در مورد این موضوع سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر شاخص های حضور بیشتر، بیان بهتر واقعیت ها، درگیر شدن در زبان ها و رسانه های مختلف گفت: ما به انگلیسی (صحبت کردن) عادت داریم، اما می توانم به شما بگویم که افراد زیادی در سراسر جهان هستند که انگلیسی نمی دانند بنابراین ما باید آنها را به زبان خودشان مورد خطاب قرار دهیم. در غیر این صورت آنها کاملاً از آنچه ما می گوییم یا آنچه را که می خواهیم توضیح دهیم دور می شوند.

بورل همچنین روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را که اکنون به آفریقا سفر کرده است، به انتشار اطلاعات نادرست در آنجا متهم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا