اقتصادی

بورس تل‌آویو به خاطر احتمال حملات به اسرائیل، سقوط کرد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایرنا: منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که همه شاخص‌های بورس تل‌آویو در واکنش به ترس از حملات محور مقاومت به فلسطین اشغالی سقوط کردند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که در پی تنش‌های بین رژیم‌صهیونیستی و ایران، فروش گسترده‌ سرمایه‌گذاران باعث سقوط بورس تل‌آویو شده است.

بر اساس این گزارش، از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و حملات صورت گرفته از سوی محور مقاومت به فلسطین اشغالی، ۴۵ هزار پروژه تجاری زیان دیده است.

این در حالی است که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر از کارخانه‌های آمونیاک سازی و مواد شیمیایی در شمال فلسطین اشغالی خواسته است که فعالیت خود را به سبب حملات موشکی از سوی حزب الله متوقف کنند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که در همین راستا کارخانه آمونیاک «اشتراوس» در «عکا» فعالیت خود را متوقف کرده است.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از حاکم شدن تدابیر شدیدی خبر داد که در سفارتخانه‌های این رژیم از بیم حمله ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعمال شده است.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که به سفارتخانه‌ها دستور داده شده است که در اوج آماده باش به سر برند و از دیپلمات‌ها هم خواسته شده است که از مکان‌های شلوغ دور شوند.

این رسانه همچنین به دستورات ویژه صادر شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای کابینه این رژیم به منظور آمادگی برای واکنش ایران به ترور هنیه اشاره کرد.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی «کود» گزارش داد: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران شب گذشته تلفنی با وزیر خارجه عربستان گفت وگو کرده و به او اطلاع داده است که تهران به ترور هنیه واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا