بودجه ۱۴۰۲ نسبت به لایحه‌ ارسالی دولت ۲.۶درصد کاهش یافت

شمس‌الدین حسینی در نشست خبری:

بودجه ۱۴۰۲ نسبت به لایحه‌ ارسالی دولت ۲.۶درصد کاهش یافت

بودجه ۱۴۰۲ نسبت به لایحه‌ ارسالی دولت  ۲.۶درصد کاهش یافت

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بودجه ۱۴۰۲ نسبت به لایحه‌ای که دولت ارسال کرده بود، ۲.۶درصد کاهش یافت که این بی‌سابقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بودجه کل کشور نسبت به آن لایحه‌ای که دولت ارسال کرده بود، ۲.۶ درصد کاهش یافت که این بی‌سابقه است و بودجه شرکت‌های دولتی هم ۷ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: ما در مجلس تلاش کردیم شاکله بودجه تغییر نکند. در چند سال اخیر اعداد کلانی چون ۵۰ درصد را درباره تورم داشتیم و ما را بر آن داشت که به معیشت و حقوق و دستمزد اهتمام بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده تصریح کرد: یک تغییر محسوس که در رسیدگی به لایحه بودجه در صحن اتفاق افتاد، آن بود که معافیت مالیاتی حقوق بگیران دولت از ۷ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره یک بودجه عیناً همان چیزی که دولت در لایحه آورده بود، تصویب شد.

وی بیان کرد: متأسفانه امسال ما با رشد بی‌رویه مصرف فرآورده‌های نفتی به طور مشخص بنزین مواجه شدیم و امسال بنزین و گازوئیل مقداری وارد شده است و بر این اساس باید میزان تولیدات فرآورده‌های نفتی را افزایش دهیم که اعتباراتی در بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شد.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا