شهری

بهره‌برداری از گالری ارتباطی خطوط ۴ و ۶ مترو در ایستگاه شهدا – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو تهران گفت: به منظور تسهیل دسترسی مسافران خطوط ۴ و ۶ که در ایستگاه میدان شهدا قصد تغییر مسیر دارند، گالری ارتباطی این دو خط به انضمام تجهیزاتی از قبیل ۵ رشته پله برقی، سیستم پیجینگ، دوربین‌های مداربسته و … تکمیل و راه‌اندازی شد. برای ساخت این گالری ۹ هزار متر مکعب خاکبرداری و تحکیم، ۳ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۳۶۰ تن آرماتوربندی صورت گرفت و هزینه اقدامات ساختمانی و تجهیزاتی این پروژه به قیمت روز کالا و خدمات، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

فتحعلی پور در ادامه گفت: بهره‌برداری از این سالن تقسیم مسافر باعث سهولت دسترسی شهروندان به خطوط تقاطعی و کاهش ازدحام در مبادی ورودی و خروجی ایستگاه میدان شهدا می‌شود. مساحت کل گالری ایجاد شده ۸۲۰ متر مربع می‌باشد که ۵۰ متر مربع آن در تراز سالن بلیت فروشی و مابقی در عمق ۳۰ متری از سطح زمین احداث شده است.

گفتنی است ایستگاه مترو میدان شهدا در منطقه ۱۲ شهرداری تهران واقع شده و یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۴ و ۶ به حساب می‌آید. این ایستگاه به دلیل موقعیت قرارگیری آن، از جمله ایستگاه‌های پرتردد شبکه مترو پایتخت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا