استان ها

بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است/استغفار عامل افزایش رزق – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه پنجشنبه در مراسم وداع شهید مدافع حرم نورالله نوری و مراسم عزاداری شهادت امام جواد علیه السلام گفت: در مسیر سیر الی الله باید برنامه جامع و هدفمندی داشت که مراقبه و محاسبه از جمله آنان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خداوند در وجود انسان استعدادهایی را بنا نهاده که باید از آنان به درستی استفاده کرد.

وی گفت: فرصت زندگی انسان هر لحظه در حال اتمام است و انسان عاقل کسی است که نسبت به استفاده از فرصت زندگی هوشیار باشد و قدر آن را بداند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه جوانی و حیات فرصت بسیار مغتنمی برای انسان است افزود: انسان باید قدر سلامتی و عمر را بداند و کسی می تواند قدر این زندگی را بداند که درک درستی از مرگ داشته باشند.

وی ابراز کرد: انسان اگر اهل مراقبه شد در این صورت قدردان نعمت های الهی می شود و از نعمت عمر برای رسیدن به قرب الهی حداکثر بهره را خواهد برد و خود را به سعادت ابدی نزدیک می کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی که اهل محاسبه باشد به نقاط ضعف و قوت خود پی خواهد برد و راه را برای کسب فیوضات الهی هموار می کند.

وی ادامه داد: شکر الهی و استغفار سبب ترمیم اعمال بد انسان می شود و انسان باید از هر فرصتی برای استغفار بهره ببرد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه به فرموده قرآن با استغفار، رزق مادی و معنوی انسان افزوده خواهد شد گفت: انسان برای رسیدن به برکت و روزی وسیع باید دائم استغفار داشته باشد و این امر غم و ناامیدی را از دل انسان می رهاند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه استغفار زنگار را از دل بر می دارد افزود: استغفار دل انسان را آماده دریافت فیوضات الهی می کند و انسان را از گرفتاری ها نجات می دهد و رزق او از جایی که تصور نمی کند برایش نازل می شود و در روایات آمده که انسان باید زیاد اهل استغفار باشد.

وی گفت: کثرت استغفار و صلوات فرستادن در روایت موجب افزایش رزق دنیایی و اخروی بیان شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: شهدا ذره ای به دنیا نگاهی نداشتند و به آنچه که خداوند وعده داده رسیدند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه باید از خداوند خواست کرد تا مرگ ما را با شهادت همراه کند افزود: کسانی که در برخی از عرصه ها احساس تکلیف کردند باید به خون های پاکی که برای استمرار انقلاب اسلامی ریخته شده توجه کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدا به تعلقات دنیوی کمترین احساس را داشتند و همه ما مدیون شهدا هستیم و باید دعا کنیم که خداوند ما را در صف شهدا قرار دهد.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: بهترین عاقبت شهادت در راه خداوند است و امیدواریم خداوند کسانی که به این امر اعتقاد دارند این حسن عاقبت را به آنان عنایت کند.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام گفت: دو امام بودند که توسط همسرانشان به شهادت رسیدند که امام حسن مجتبی علیه السلام و امام جواد علیه السلام از جمله آنان بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا