اقتصادی

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه موقعی است؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه موقع است؟ چگونه بلیط ارزان تهیه کنیم؟ در دنیای پر هیجان سفر، خرید بلیط هواپیما با کمترین قیمت، احساسی خوشایند برای هر مسافری است. طبق نظریه سایت جهانی چیپ ایر ۵۴ روز قبل از سفر بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما یکی از کارهای مهمی است که در هنگام سفر باید انجام دهیم. این نوع خرید نیز مانند خریدهای دیگر، شرایط خاصی دارد. همه ما دنبال منافع بیشتر و هزینه کمتر هستیم، به طبع برای خرید بلیط هواپیما هم دنبال زمانی هستیم که بتوانیم بلیط خود را با بهترین قیمت و بهترین شرایط خریداری کنیم. اما زمان مناسب برای این خرید چگونه است؟ برای بررسی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان خرید بلیط چارتری

قیمت بلیط چارتری در طول سال دچار نوسانات زیادی می‌شود، بهتر است برای خرید این نوع بلیط زمان هایی که تقاضا برای سفر کم است اقدام کنید. این روزها برای مقصدهای مختلف متفاوت است. بلیط های چارتری با نزدیک شدن به زمان سفر ارزان‌تر و مقرون به صرفه می‌شوند.

بلیط هواپیما را کی بخریم

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما

خرید بلیط هواپیما با قیمتی مناسب به عوامل گوناگونی از جمله؛ کلاس پروازی، مبدا و مقصد، نوع ایرلاین، نوع بلیط و غیره بستگی دارد. به طور کلی در روزهایی از سال مانند تعطیلات نوروز و تابستان میزان سفر و تقاضای برای بلیط هواپیما بیشتر است و در بعضی از روزها مانند روزهای سرد زمستان این تقاضا کمتر است. اما با وجود این شرایط، هنوز هم راه‌هایی برای یافتن بلیط ارزان در این ایام وجود دارد. در ادامه راهکارهایی برای خرید بلیط ارزان هواپیما ارائه خواهیم داد.

سفر در اواخر فصل: اگر برای سفر عجله ندارید، سعی کنید در آخر فصل سفر کنید. به عنوان مثال، اگر قصد سفر به شمال ایران را در تابستان دارید، به جای اواخر تیر ماه و ماه مرداد، اوایل شهریور را برای سفر خود انتخاب کنید. در این زمان، از حجم شلوغی کاسته شده و قیمت بلیط‌ها نیز به طور قابل توجهی پایین می‌آید.

استفاده از چارترهای لحظه آخری: می‌توانید منتظر بلیط‌های چارتر لحظه آخری باشید. این بلیط‌ها معمولا با قیمت‌های بسیار پایین تری فروخته می‌شوند.

پروازهای غیرمستقیم: در بعضی اوقات، پروازهای غیرمستقیم می‌توانند ارزان‌تر از پروازهای مستقیم باشند. به عنوان مثال، اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می‌توانید به جای پرواز مستقیم، با یک توقف در شهر آنکارا، به مقصد خود برسید.

رزرو بلیط در روزهای وسط هفته: قیمت بلیط در روزهای آخر هفته و تعطیلات بیشتر از روزهای وسط هفته است. پس اگر در ایام شلوغ سفر می‌کنید، سعی کنید بلیط خود را برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه که خلوت تر است رزرو کنید.

دنبال کردن حراج‌های ایرلاین‌ها: برخی از ایرلاین‌ها در اواخر فصل یا برای مناسبت‌های خاص، اقدام به برگزاری حراج‌های فصلی می‌کنند. می‌توانید از این فرصت‌های طلایی برای خرید بلیط ارزان در فصل‌های شلوغ استفاده کنید.

جستجو و مقایسه قیمت بلیط در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف: سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای جستجوی بلیط هواپیما وجود دارند. از این ابزارها برای مقایسه قیمت بلیط در ایرلاین‌های مختلف استفاده کنید و ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما داخلی

برای پروازهای داخلی، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما معمولا بین ۴ تا ۸ هفته پیش از پرواز است. در این دوره، ایرلاین‌ها برای پر کردن صندلی‌های خالی، ممکن است تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه دهند. البته این بازه زمانی برای شهرهای مختلف متفاوت است. مثلا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران مشهد در فصل زمستان است. بعضی از شهرهای کشور در بازه زمانی معینی مانند جشنواره ها و مناسبت‌های مختلف تقاضای بیشتری برای بلیط هواپیما دارند، به همین علت قیمت بلیط نیز در این ایام برای این شهرها افزایش می‌یابد. معمولا بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان داخلی ماه‌های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما داخلی

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

با وجود اینکه برخی بلیط‌های خارجی در لحظه‌های آخر ارزان‌تر می‌شوند، اما ریسک جا ماندن از پرواز وجود دارد. پس بهتر است برای پروازهای خارجی، بلیط خود را ۲ تا ۴ ماه پیش از سفر تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر خرید بلیط خود را به روزهای آخر موکول کنید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در بعضی از ایام مانند اربعین نیز قیمت بلیط هواپیما خارجی افزایش زیادی دارد که باید چندین هفته قبل اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید. در ادامه بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

اوایل فوریه تا قبل از ولنتاین (اواسط بهمن)

پس از تعطیلات کریسمس (۱۸ دی تا ۱۲ بهمن)

بهار و پاییز (به غیر از ایام تعطیلات نوروز و تعطیلات ماه مارس و آوریل)

دو هفته اول ماه دسامبر (۱۱ تا ۲۴ آذر)

بلیط هواپیما را چه روزی و چه ساعتی بخریم؟

معمولا قیمت بلیط هواپیما در طول هفته ثابت است، اما روزهای شنبه و پنجشنبه به دلیل تقاضای بیشتر کمی قیمت افزایش پیدا می‌کند. معمولا آخر هفته‌ها و تعطیلات، تقاضا برای سفر بیشتر است. همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما می‌شود. پس اگر برایتان مقدور است، بلیط خود را برای روزهای وسط هفته (دوشنبه تا چهارشنبه) رزرو کنید. علاوه بر روزهای هفته، ساعت پرواز هم در قیمت نهایی تاثیرگذار است. معمولا پروازهای صبح زود یا آخر شب، ارزان‌تر از پروازهای میانه‌ی روز هستند. برای خرید بلیط هواپیما با قیمتی مناسب می توانید به سایت قاصدک ۲۴ مراجعه کنید.

حالا که با بهترین زمان خرید برای بلیط هواپیما و ترفندهای خرید ارزان بلیط هواپیما آشنا شدید، چه زمانی را برای سفر و خرید بلیط هواپیما انتخاب می کنید. نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا