اقتصادی

بهترین دوره گوگل ادز، معرفی ۵ دوره برتر برای ۲۰۲۵

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

آموزش تبلیغات گوگل ادز به کار دو دسته از افراد می‌آید. دسته اول کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند خودشان مدیریت تبلیغات در گوگل ادز را برعهده بگیرند و از پلن‌های تبلیغاتی گوگل استفاده کنند. دسته دوم هم افرادی هستند که می‌خواهند به‌عنوان متخصص تبلیغات گوگل ادز وارد بازار کار دیجیتال مارکتینگ شوند. این افراد می‌توانند به‌عنوان فریلنسر با کسب‌وکارهای مختلفی همکاری کنند یا به استخدام شرکت‌های تبلیغاتی یا فروشگاه‌های اینترنتی درآیند. اگر جزء این دو دسته هستید و به دنبال بهترین دوره تبلیغات گوگل ادز می‌گردید، این مقاله مختص شما است.

بهترین دوره آموزش گوگل ادز | معرفی ۵ دوره برتر

برای اینکه راحت‌تر بتوانید بهترین دوره آموزش گوگل ادز را پیدا کنید، در ادامه قصد داریم ۵ دوره رایگان آموزش گوگل ادز را به شما معرفی کنیم. البته در کنار این دوره‌ها باید خودتان هم کار با گوگل ادز را تجربه کنید تا آموزش‌ها برایتان درونی شود.

۱.دوره آموزشی گوگل ادز از ادزینو

شرکت ادزینو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران شناخته می‌شود. این شرکت به‌صورت تخصصی در زمینه تبلیغات و شارژ حساب گوگل ادز فعالیت می‌کند.

ادزینو

اگر به دنبال دوره آموزش رایگان گوگل ادز هستید، می‌توانید از آکادمی گوگل ادز ادزینو کمک بگیرید. از جمله ویژگی‌های دوره آموزشی ادزینو می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • دوره آموزشی ادزینو کامل‌ترین دوره رایگان گوگل ادز است.
  • آموزش‌های ادزینو توسط کارشناسان باتجربه‌ی شرکت ارائه می‌شود.
  • این آموزش‌ها بر پایه آخرین تغییرات گوگل ادز ارائه می‌شود.
  • فایل‌های آموزشی این دوره با تغییرات جدید گوگل ادز پیوسته آپدیت خواهند شد.
  • پس از اتمام دوره می‌توانید ۰ تا ۱۰۰ گوگل ادز را فرا بگیرید و به متخصص گوگل ادز تبدیل شوید.
  • در این آموزش‌ها نکات دیگری مثل کار با کیورد پلنر، گوگل ادز ادیتور، استراتژی‌های قیمت‌گذاری و… هم پوشش داده می‌شوند.

۲.دوره رایگان گوگل ادز وی دیجی

دوره وی دیجی را بدون شک باید در دسته یکی از دیگر از دوره آموزش گوگل ادز قرار داد.

۳.دوره گوگل ادز نوین آکادمی

اگر حاضرید برای آموزش گوگل ادز هزینه‌ای هم پرداخت کنید، می‌توانید در شروع به سراغ دوره گوگل ادز نوین آکادمی بروید. مدرس این دوره حامد رضوی است و کلیت دوره به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. این دوره ۳ ماه پشتیبانی کامل دارد و شامل ۱۶ ساعت آموزش گوگل ادز است.

دوره گوگل ادز نوین

در دوره نوین آکادمی تمامی سرفصل‌های گوگل ادز مثل استراتژی‌های قیمت‌گذاری، انواع کمپین‌های گوگل ادز، نحوه گزارش‌گیری، نحوه بهینه‌سازی کمپین‌ها و… آموزش داده شده است. مهم‌ترین مزیت دوره نوین آکادمی را می‌توان عملی و پروژه‌محور بودن آن دانست.

همانطور که در توضیحات این دوره آمده است:

پس از مشاهدۀ این دوره، شما به یک متخصص تبلیغات در گوگل تبدیل می‌شوید. شما کار با تمامی امکانات، روش‌ها و ابزارهای متعدد تبلیغ کسب و کار در گوگل را یاد می‌گیرید و می‌توانید با خیال راحت، تبلیغات خود را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات گوگل دیگر کسب و کارها را مدیریت و از این طریق برای خود درآمد کسب کنید.

۴.آموزش گوگل ادز با دوره AdWords 101

5.دوره آموزشی گوگل ادز با آکادمی زمردیان

اگر در جستجوی بهترین دوره گوگل ادز هستید، می‌توانید به آکادمی زمردیان هم اعتماد کنید. دوره آموزشی این آکادمی توسط محمد زمردیان تهیه شده است. این دوره دو مزیت مهم دارد. مزیت اول اینکه در این دوره می‌توانید به‌صورت عملی تبلیغات گوگل ادز در یک پروژه خارجی را ببینید و با چالش‌های آن آشنا شوید. مزیت دوم هم اینکه در این دوره سعی شده تا برای بیزینس‌های مختلف استراتژی‌های خاص و مشخصی آموزش داده شود. به این شکل می‌توانید گوگل ادز را به‌صورت ویژه‌تری یاد بگیرید.

برای پیدا کردن بهترین دوره آموزش گوگل ادز چه نکات را ملاک قرار دهیم؟

اگر در جستجوی بهترین دوره آموزش گوگل ادز هستید، باید به دنبال دوره‌ای باشید که نکات زیر را داشته باشد:

۱.آشنایی با پلتفرم گوگل ادز

در یک آموزش استاندارد باید ابتدا درباره خود پلتفرم گوگل ادز صحبت شود. چیزهایی مثل آموزش ساخت اکانت، آشنایی با ساختار و بخش‌های مختلف گوگل ادز و آشنایی با انواع کمپین‌های گوگل ادز و کاربرد هرکدام جزء مواردی است که در یک آموزش خوب باید به آن‌ها پرداخته شود.

۲.آشنایی با تنظیمات و پیکربندی کمپین‌ها

به گفته ادزینو:

گام بعدی دوره آموزشی گوگل ادز، هدف‌گذاری برای کمپین‌ها و انتخاب کمپین مناسب است. برای این کار باید کاملاً با مبانی اولیه گوگل ادز و انواع کمپین‌ها آشنا باشید. پس از انتخاب نوع کمپین هم نوبت به تنظیمات و پیکربندی کمپین‌های تبلیغاتی می‌رسد. این تنظیمات شامل مواردی مثل انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، نوشتن متن تبلیغاتی جذاب، انتخاب عنوان مناسب، نحوه استفاده از تنظیمات و آپشن‌های اضافه گوگل ادز می‌شود.

۳.بهینه‌سازی و مدیریت کمپین‌ها

انتشار یک کمپین در گوگل ادز تازه نقطه شروع یادگیری است. پس از آن نوبت به نکاتی می‌رسد که مربوط به بهینه‌سازی و مدیریت کمپین‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک متخصص گوگل ادز شناخته شوید، باید نحوه رصد کردن و تحلیل نتایج کمپین‌ها را بلد باشید. همچنین با کسب تجربه باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید تبلیغات گوگل ادز را بهینه‌سازی کنید.

۴.سنجش و اندازه‌گیری نتایج

آخرین قدم در یادگیری و آموزش گوگل ادز آشنایی با شاخص‌ها یا همان KPIهایی است که در تحلیل نتایج کمپین‌ها کاربرد دارند. شناختن معیارهای کلیدی تبلیغات، چگونگی گزارش‌گیری از نتایج کمپین‌ها، بررسی پارامترهای کلیدی مثل نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه و… چیزهایی است که باید به‌مرور روی آن‌ها مسلط شوید. بخشی از این تسلط به کمک آموزش‌ها و دیدن مثال‌های مختلف حاصل می‌شود؛ اما بخشی از کار هم نیاز به کسب تجربه دارد.

۵.ارائه مثال‌ها و آموزش‌های عملی

اگر در جستجوی بهترین دوره آموزش گوگل ادز هستید، ارائه مثال‌ها و آموزش‌های عملی را نیز باید ملاک قضاوت قرار دهید. سراغ دوره‌ای بروید که بخشی از آموزش‌هایش به‌صورت عملی باشد. به نحوی که با ارائه مثال‌های گوناگون کمک کند تا بیشتر به مباحث مسلط شوید.

سخن آخر

یادگیری گوگل ادز برای کسب‌وکارهای ایرانی و کسانی که می‌خواهند از تبلیغات گوگل ادز درآمد کسب کنند لازم است. اگر در جستجوی بهترین دوره آموزش گوگل ادز هستید، باید نکاتی مثل آپدیت بودن، آموزش قدم به قدم، پوشش‌دهی تمامی نکات و ارائه مثال‌های عملی در آن را ملاک قرار دهید. در این مقاله به معرفی بهترین دوره‌های یادگیری گوگل ادز پرداختیم. اگر سوال دیگری داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا