استان ها

بزرگترین پردیس سینمایی شمال در ساری احداث می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی معصومی گرجی ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه هنری در کنار نهادهای فرهنگی دیگر در حال فعالیت است، افزود: این نهاد در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی و ارتقای آن تلاش می‌کند.

وی با بیان که حوزه هنری نسبت به تولید آثار فاخر اقدام می‌کند و هنرمندان خوبی در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تربیت، آموزش و رشد هنرمندان در تراز انقلاب را از جمله اهداف و برنامه‌ها ذکر کرد.

وی از تهیه و رونمایی سند زیست بوم استان مازندران خبر داد و سبک زندگی ایرانی اسلامی, فرهنگ علوی, هنر آئینی, فرهنگ علوی و ترویج فرهنگ پهلوانی را از جمله بخش‌های این سند بیان کرد و گفت: انواع آئین‌ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی در مازندران وجود دارد و این استان سرزمین علویان و تشیع محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان مازندران از مازندران به دیار پهلوانان یاد کرد و گفت: این استان در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف دلاوری‌های زیادی را به خرج داده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در قالب‌های مختلف هنری از جمله تهیه فیلم، نمایش، عکس موسیقی و غیره ویژگی‌ها و برجستگی‌های استان مازندران را منعکس کنیم گفت: در این راستا تولیدات مختلف هنری در استان صورت گرفت که پخش ملی نیز شده است.

معصومی گرجی سینما داری و سینماسازی را از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری بیان کرد و گفت: ۸۰ درصد سینمای کشور در اختیار حوزه هنری قرار دارد.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه هنری تلاش می‌کند در راستای تحقق این ین دغدغه‌ها و فرامین حرکت کنند و استفاده از بخش خصوصی برای رشد و توسعه کشور از جمله نویات رهبری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نهضت پردیس‌سازی در کشور شروع شده است، به روزسازی و توسعه سالن‌های سینمایی را از جمله کارها و اقدامات بیان کرد و گفت: در این پردیس‌های سینمایی گالری‌های مختلف، فروشگاه محصولات فرهنگی، کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی و همه امکانات در کنار سینما طراحی شده است.

وی با اشاره به فعالیت سینما سازی گفت: در نوشهر ۴ سالن سینما مدرن با امکانات خوب بهره‌برداری شد و یکی از پرفروش‌ترین سینماهای استان محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه ساخت پردیس در ساری نیز آغاز شده است گفت سینمای فرسوده و مستهلک سا ری بر اساس مولدسازی در حال بازسازی و ساخت پردیس است.

وی با بیان اینکه سینما ایران قابلیت تبدیل به پردیس را داشت گفت: بزرگترین پردیس منطقه شمال ایران در ۷ طبقه با نام ایران در خیابان مازیار در حال ساخت است.

معصومی با اظهار اینکه ساخت پردیس سینمایی ایران یک ماه دیگر آغاز می‌شود گفت ساخت این پردیس س اخت این پردیس ۳ سال زمان می‌برد و این پردیس شامل گالری ۷ سالن سینما، استودیو فروشگاه محصولات فرهنگی فروشگاه‌های مواد غذایی و غیره خواهد بود و در آن به انواع ساقه‌ها توجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا