شهری

برگزاری مراسم های باشکوه عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد نقیب، ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: در مرکز یاور شهر ۹ مراسم‌های پرشوری با حضور مددجویان برگزار شد و چندین روز پی‌درپی در این مرکز توسط مددجویان مراسم تعزیه‌خوانی همراه با روایت قیام عاشورا و دلاوری‌های امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش برپا شد.

وی افزود: در مرکز یاور شهر ۴ نیز چندین مراسم باشکوه با حضور تمامی مددجویان برگزار شد و حسینیه این مرکز پذیرای مددجویان عاشق اباعبدالله الحسین (ع) بود که اقدام به زنجیرزنی، سینه‌زنی و دَمام‌زنی کردند. مراسم سمنوپَزان نیز در ظهر عاشورا برگزار شد و مددجویان در پخت سمنوی نذری ظهر عاشورا مشارکت کردند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مرکز یاور شهر یک به صورت مشترک به اتفاق مددجویان مرکز یاور شهر ۲ خیمه‌هایی برپا شد و به یاد حوادث ظهر عاشورا و آتش زدن خیمه‌های امام حسین علیه‌السلام و یارانش، مددجویان، خیمه‌ها را آتش زدند. دمام‌زنی و مدیحه‌سرایی نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مرکز بود.

وی ادامه داد: در سایر مراکز یاور شهر از جمله یاورشهر۷ ویژه معلولین نیز مراسم عزاداری و سینه‌زنی برای شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام انجام شد. همچنین در تمامی مراکز نماز ظهر عاشورا اقامه شد و مراسم شام غریبان نیز اجرا گردید.

نقیب ادامه داد: با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه در تمامی مدد سراها نیز مراسم‌های مختلف سینه‌زنی و نوحه سرایی برگزار شد و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای شهدای کربلا اشک ریختند.

وی در پایان گفت: ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام امسال در مراکز یاور شهر به شکل ویژه‌تری دنبال شد و در راستای معنویت‌افزایی که یکی از بندهای اصلی طرح ۹ گام است اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت که برگزاری مراسم‌های تعزیه خوانی از جمله اقدامات قابل توجه در این مرکز بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا