ورزشی

برکناری معاون وزیر ورزش آرژانتین به دلیل رفتارنژادپرستانه یاران مسی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

دفتر مطبوعاتی دفتر خاویر میله، رئیس جمهور آرژانتین، بیانیه‌ای در رابطه با رسوایی نژادپرستانه در تیم ملی آرژانتین منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، بازیکنان آلبی‌سلسته پس از قهرمانی در کوپاآمه‌ریکا آهنگی را در اتوبوس تیم خواندند و انزو فرناندس، هافبک این تیم، آن را در لایو اینستاگرام پخش کرد. این ترانه ریشه آفریقایی برخی از بازیکنان فرانسوی را مسخره می‌کند.

در این ترانه به نژاد برخی بازیکنان فرانسه اشاره می‌شود که تبار آفریقایی دارند ولی پاسپورت فرانسوی دارند. در این رابطه جنجال زیادی به پا شده است و فیفا تحقیقاتی را آغاز کرد.

خولیو گارو، معاون وزیر ورزش آرژانتین از لیونل مسی خواست تا بابت رفتار این تیم عذرخواهی کند.

دفتر رئیس جمهور آرژانتین گزارش داد  که هیچ مقام دولتی نمی تواند بگوید اعضای تیم ملی آرژانتین یا هر شهروند دیگری چه اظهار نظری، چه فکری چنین کاری انجام دهد. به همین دلیل معاونت وزیر ورزش این کشور را از سمتش برکنار کرد.

خاویر ماسکرانو نیز بعد از این اتفاق گفت: من انزو را می‌شناسم، او فوق‌العاده‌ای است و این اتفاق یک شوخی ساده بود. مردم از سراسر جهان در آرژانتین زندگی می‌کنند و ما با آنها رفتار خوبی می‌کنیم.  گاهی اوقات شما باید فرهنگ هر کشور را درک کنید  و گاهی اوقات آنچه را که ما به عنوان یک شوخی درک می کنیم ممکن است در جایی در کشور دیگری اشتباه تفسیر شود.

انزو هم‌چنین در شبکه‌های اجتماعی گفت که عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا