سیاسی

برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، یک حرکت تمدنی است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و مسئول ستاد مردمی جاماندگان اربعین در همایش توجیهی موکب‌داران جاماندگان اربعین حسینی که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ شد، اظهار کرد: خدمت همه عزیزان و برگزار کنندگان مواکب جاماندگان اربعین حسینی خدا قوت عرض می‌کنم و امیدوار هستیم که امسال هم به مانند سال‌های قبل این اقدام بزرگ به خوبی برگزار شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: حقیقت این است که این اقدام هر سال توسط خود مردم انجام می‌شود و تبدیل به یک حرکت تمدنی شده است که نقطه عطف آن هم تهران است.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا کنگره ملی شهدا فرمودند: تهران نماد بسیاری از خصوصیات ملت ایران است.

از همین جهت باید دقت داشته باشیم تا در این‌گونه مراسمات الگو و نماد مناسبی برای کشور باشیم.

وی گفت: محدوده کل پیاده روی هشت قسمت و بلوک بندی شده است که هر بلوک یک مسئول دارد که با تمام مسئولان اجرایی و انتظامی در ارتباط است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به الزام نکات ایمنی به موکب داران گفت: موکب‌داران باید دقت داشته باشند تا تمامی موضوعات ایمنی اعم از کپسول‌های گاز، کابل‌های برق و مسائل امنیتی به درستی انجام شود.

وی با اشاره به اعتماد آحاد مردم به مجموعه‌های هیأت مذهبی افزود: برقراری نظم و امنیت در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین بسیار حائز اهمیت است و در استفاده وسایل خطر آفرین مانند چاقو و اجسام تیز و بُرنده در ورودی موکب‌ها، وسایل اشتعال‌زا خودداری شود.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: تمام اقدامات ما باید به نوعی روح فرهنگی و معنوی داشته باشد لذا استفاده از تصاویر شهدای جبهه مقاومت و شعار اربعین “کربلا مسیر قدس” به صورت ویژه و نمایان استفاده شود.

وی در پایان گفت: تمامی موکب‌دران بلا استثنا در زمان اقامه نماز به مدت پانزده دقیقه خدمات رسانی قطع و یا به حداقل برسانید و اذان به صورت زنده پخش و جهت برقراری نماز جماعت اقدامات لازم انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا