برنامه هفتم و بودجه به زودی تعیین تکلیف می‌شود

نیکزاد در صحن علنی:

برنامه هفتم و بودجه به زودی تعیین تکلیف می‌شود

برنامه هفتم و بودجه به زودی تعیین تکلیف می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه سران قوا درباره موضوع لایحه برنامه هفتم و بودجه صحبت شده، به نتیجه‌ای رسیدند و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: یک ماه از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس گذشت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چه ایرادی دارد که برنامه ۵ ساله ششم را تمدید کنیم و ابتدا بودجه ۱۴۰۲ بررسی شود؟ تصویب بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

وی ادامه داد: این تذکر را به دولت دهید که زودتر لایحه بودجه را ارائه دهد و قانون برنامه ششم نیز تمدید شود. این لجبازی‌ها مشکل بودجه کشور را بیشتر خواهد کرد.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: دولت باید خرداد امسال لایحه برنامه ۵ ساله هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه شهریور ماه از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، گفت: بر همین اساس، رئیس مجلس طی نامه‌ای به دولت عنوان کرد که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی، لایحه برنامه ارسال شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت می‌توانست از شهریور تا الان لایحه برنامه هفتم توسعه را ارائه کند. الان برای تمدید برنامه ششم دولت باید اجازه بگیرد و این موضوع باید به تصویب نمایندگان برسد و بعد می‌توانیم بودجه را اعلام وصول کنیم.

نیکزاد اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است ابتدا باید لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه شود. در جلسه سران قوا نیز در این رابطه صحبت شده و به نتیجه‌ای رسیدند و به زودی موضوع لایحه برنامه هفتم و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا