استان ها

برنامه های متنوع دهه امامت و ولایت در شهرستان گناوه اجرا می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع برنامه‌های دهه امامت و لایت با اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی از نظر کیفی و کمی به مناسبت‌های مختلف در شهرستان گناوه برگزار می‌شود که در گسترش فرهنگ دینی و اسلامی بسیار مؤثر و تلاش دست اندر کاران در این زمینه قابل تقدیر است.

لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان

امام جمعه گناوه با بیان اینکه آغاز ماه ذی الحجه همزمان با سالگرد ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) و به نام روز ازدواج نامگذاری شده است، گفت: آنچه امروز به عنوان یک آسیب در جامعه وجود دارد که مانع امر مقدس ازدواج و سنت پیامبر (ص) می‌شود، موانعی مانند برخی چشم و هم چشمی‌ها و سخت گیری ها، مهریه‌های سنگین در جامعه است که باید کاهش یابد.

وی گفت: اگر چه دولت‌ها وظیفه دارند به شرایط ازدواج و تشکیل خانواده کمک کنند اما ما هم وظیفه داریم فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنیم و به کاهش موانع ازدواج جوانان کمک کنیم.

برنامه های متنوع دهه امامت و ولایت در شهرستان گناوه اجرا می شود

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت امسال برنامه‌های متنوع و مختلفی در سطح شهرستان تدارک دیده شده است، افزود: دعای روز عرفه، نماز عید قربان از جمله برنامه‌های این ایام است که مانند هر سال در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه روز مباهله، جشن سادات در شهرستان، سرکشی و دیدار با سادات جلیل القدر، اهتزاز پرچم سبز علوی، خطبه خوانی و مسابقه غدیر نیز از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: همایش مدیریت از دیدگاه امیرالمومنین علی (ع) در دهه امامت و ولایت نیز برنامه ریزی شود تا بتوان این همایش مؤثر و واکاوی مدیریت از دیدگاه امیرالمومنین علی (ع) را در شهرستان برگزار کرد.

چهار راهبرد رهبری در انتخابات مدنظر باشد

وی با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیرماه سال جاری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ملاک و معیار برای انتخاب رئیس جمهور چهاردهم را شهید آیت الله رئیسی معرفی فرمودند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: چهار راهبرد انتخاباتی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت برای خدمت که رهبری معظم انقلاب مطرح فرمودند باید مدنظر باشد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: رهبری فرمودند نامزدها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت و از تهمت، افترا و لجن پراکنی که به آبروی ملی لطمه می‌زند بپرهیزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا