اقتصادی

برنامه استانبول گردی برای سه روز

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

images_1716118964_6649e5b462d78.png

کمال‌گرایی همان معضلی است که جلوی سفر برخی از مسافران را به شهر پر رمزوراز استانبول می‌گیرد. معمولا افرادی که با کمالگرایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، دوست دارند زمان زیادی در استانبول بمانند تا همه جای آن را بگردند. آن‌ها درنظر دارند قیمت بلیط استانبول به تهران را برای دست‌کم یک هفته بپردازند. کمال‌گرایان ترجیح می‌دهند محل اقامتشان همه فاکتورهای یک هتل عالی را داشته باشد. ازطرفی با اضافه شدن هزینه‌های اقامت به قیمت بلیط رفت و برگشت ترکیه استانبول و مخارج مربوط به سرو غذا، حمل‌ونقل، بازدید از جاذبه‌های غیررایگان و… عملا سفر به استانبول غیرممکن می‌شود.

نکته اینجاست که در سه روز هم می‌توان گشت‌وگذار در استانبول را تجربه کرد. در این مطلب قصد داریم برنامه‌ای پیشنهادی برای سفر سه روزه به شهر توریستی ترکیه ارائه دهید.

روز اول

در روز اول سری به مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول یعنی مساجد و کاخ‌های عثمانی بزنید؛ برای این کار خودتان را به محله سلطان احمد استانبول برسانید. تماشای مسجد ایاصوفیه را در اولویت قرار دهید. قدمت، معماری و داستانی که ایاصوفیه را توصیف می‌کند، بدون شک هر توریستی را انگشت به دهان می‌‌گذارد. مسجد آبی استانبول دومین دیدنی این شهر تاریخی است. بازدید از مساجد را با تماشای مسجد سلیمانیه به پایان برسانید.

در ادامه این روز به بازارهای مهم و دیدنی شهر نظیر بازار ادویه بروید. بعضی از ادویه‌ها و خشکباری که در این بازار ره‌فروش می‌رسد، در بازارهای داخلی وجود ندارد. بازار بزرگ استانبول در محله بایزید ترکیبی از هنر معماری عثمانی با صنایع دستی هنرمندان ترک را به شما نشان می‌دهد. قدمت این بازار به بیش از ۶۰۰ سال پیش می‌رسد. کاسبان در گرند بازار استانبول به فروش اجناسی مانند ظروف مسی و نقره، پارچه، لباس، کیف و کفش، وسایل عتیقه، گیاهان دارویی و… مشغول هستند. در پایان روز اول گردش در استانبول در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های محلی شهر، طعم و ذائقه مردم این اقلیم را بچشید.

images_1716118971_6649e5bb9b3b1.png

روز دوم

بازدید از برج گالاتا پیشنهادی جالب برای آغاز دومین روز از استانبول‌گردی شماست. قدمت این برج مخروطی به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد. آب‌انبار تاریخی باسیلیکای استانبول دومین مقصد برای گردش میان آثار باستانی شهر است. باسیلیکا حال‌وهوای مرموز دارد و شما را به دنیای افسانه‌ها می‌برد. عکاسی از ستون‌های مرمری این آب‌انبار را فراموش نکنید.

کلیسای چورا نیز از مکان‌های مقدس مسیحیان است که پس از حمله عثمانی‌ها، به مسجد تغییر کاربری داد. درنهایت این بنا به موزه‌ای تبدیل شد که هنر کاشی‌کاری و معماری دوران امپراطوری روم را به رخ می‌کشد. برای بازدید از محل زندگی شش پادشاه آخر دوران عثمانی سری به کاخ باشکوه دلما باغچه بزنید. هدایای دولت‌ها به پادشاهان عثمانی از مهم‌ترین آثار این کاخ مجلل هستند.

پل بسفر محل اتصال بخش اروپایی و آسیایی ترکیه است. حتما زمانی را به بازدید از این پل اختصاص دهید و از پرواز مرغ‌های دریایی بر فراز مدیترانه عکس بگیرید. کافه‌های لوکس و قهوه‌خانه‌های محلی بسیاری اطراف این پل بنا شده‌اند؛ خودتان را به سرو فنجانی قهوه در این کافه‌ها مهمان کنید.

روز سوم

احتمالا بازدید از تنها مسجد عثمانی‌ها که کنار کانال بسفر ساخته شده، برنامه‌ای جذاب برای روز آخر سفر باشد. در این مسجد شکوه عثمانی‌ها در ابعادی کوچک به تماشا می‌نشینید. در پارک مینیاتوری استانبول امکان تماشای بیش از ۱۳۰ ماکت از آثار تاریخی شهر را خواهید داشت. گشت‌وگذار در این پارک به شما حس‌وحال استانبول‌گردی را القا خواهد کرد.

در آکواریوم دو طبقه استانبول زندگی هزاران گونه از آبزیان را می‌بینید. طراحی شگفت‌انگیز این آکواریوم به‌گونه‌ای انجام شده که توریست‌ها درصورت تمایل بتوانند به بعضی از ماهی‌ها غذا بدهند یا آن‌ها را لمس کنند.

در پاساژ استانبول مال از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا می‌کنید. البته بیشتر اجناس این مرکز خرید از برندهای معروف هستند و طبیعتا قیمت بالایی دارند. اگر می‌خواهید با هزینه کم‌تری سوغاتی بخرید، به اوت‌لت‌های استانبول سری بزنید. در این بازارهای کوچک اجناسی ارزان اما باکیفیت را پیدا خواهید کرد.

مسافران بسیاری ترجیح می‌دهند در سفر به ترکیه، بودجه‌شان را صرف خرید لباس یا کیف و کفش کنند. اگر شما هم چنین عقیده‌ای دارید، باید بدانید یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید، فروشگاه‌های خیابان استقلال استانبول هستند. در این خیابان هم فروشگاه‌های لوکس و بزرگ و هم فروشگاه‌های کوچک فعالیت دارند. اجناس با کیفیت و تنوع این مغازه‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا