استان ها

برنامه‌های دهه امامت باید محتوامحور باشد – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی یوسفی عصر سه شنبه در نشست تبیینی شبکه تبلیغی مستقرین استان با محوریت عملیات غدیر با بیان اینکه بحث غدیر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: به طور خلاصه دو واقعه بسیار مهم در بحث راهبرد و تعیین مسیر اصلی دین مبین اسلام وجود دارد که شامل بعثت و غدیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان دین اذعان کرده‌اند که اهمیت غدیر بسیار فراتر از همه موضوعات است، افزود: موضوع بعثت مقوله‌ای است که در مسیر اصلی دین اتفاق می‌افتد اما غدیر موضوعی برای حفظ این مسیر است، به همین خاطر نباید اجازه دهیم تا دین از مسیر اصلی خود منحرف شود و همین مسئله اهمیت غدیر را دوچندان می‌کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه در زمینه بزرگداشت غدیر و اینکه این موضوع را چطور در اذهان نگه داریم، روایات مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: در روایات به دو واقعه که باید زنده بماند، اشاره و تاکید شده که شامل عاشورا و غدیر است و از بزرگان دین نیز نقل شده که به واسطه جدی نگرفتن موضوع غدیر، واقعه عاشورا اتفاق افتاد و بی‌تردید اگر از عاشورا نیز حراست نکنیم، چیزی از دین باقی نخواهد ماند تا بخواهیم از آن حراست کنیم.

یوسفی با بیان اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص واقعه غدیر این است که باید آن را با تبلیغ و اقدامات ترویجی به سطح واقعه عاشورا که مردم به صورت خودجوش با برگزاری مراسم، خود را در زنده نگه داشتن آن دخیل می‌دانند، برسانیم، ادامه داد: امروز مسئله محرم و عاشورا برای مردم به یک تکلیف تبدیل شده است و منتظر ورود دستگاهی برای برگزاری برنامه در این خصوص نیستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه بر اساس همین راهبرد، واقعه غدیر طی چند سال اخیر از سوی مجموعه‌های فرهنگی جدی گرفته شده است، تصریح کرد: در همین راستا فعالان این عرصه با ستاد غدیر طی سال‌های اخیر ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده‌اند و هر سال گستره فعالیت‌های غدیر بیشتر شده و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در راستای تقویت غدیر و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب ورود جدی داشته است.

این مسؤول با یادآوری اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در سطح کشور برنامه‌ریزی شده که مهمانی کیلومتری از جمله این برنامه‌ها بوده است، عنوان کرد: در همین راستا سال گذشته جمعیتی که برای مراسم غدیر در شهر زنجان حضور داشتند، فراتر از حد انتظار بود و به جز مراسم ماه محرم، گردهمایی چنین جمعیتی در زنجان سابقه نداشت.

وی با اشاره به اینکه راهبرد و سیاست این اقدام این است که در همه نقاط مختلف استان در دهه امامت باید برنامه‌ها علاوه بر جنبه نشاط و شادی، دارای محتوا نیز باشد، اضافه کرد: این رویکرد باعث می‌شود تا بتوان جریان غدیر را که از گذشته تا به امروز ساری و جاری بوده است را به درستی تبیین کرد و مهم‌تر از همه اینکه این تبیین باید در همه امور زندگی جریان داشته باشد.

یوسفی با بیان اینکه انتظار داریم فعالان این عرصه چند اقدام عملی را در این زمینه پیش‌بینی کنند، خاطرنشان کرد: تبیین غدیر، اطعام غدیر، خطبه غدیر، برگزاری جشن با دخالت دادن خود مردم و … از جمله این اقدامات به شمار می‌رود که باید در برگزاری این برنامه‌ها لحاظ شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا