اقتصادی

بررسی قیمت قالپاق خودرو در بازار [مرداد ۱۴۰۳]

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

با حذف تدریجی رینگ‌های شرکتی از لیست آپشن‌های استاندارد خودروهای داخلی، قیمت قالپاق خودرو روزبه‌روز اهمیت بیشتری برای مصرف‌کنندگان پیدا می‌کند. در واقع ایران‌خودرو و سایپا طی دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، رینگ‌های آلیاژی را با رینگ‌های فولادی و قالپاق در خودروهایشان عوض کردند. البته همچنان برخی خودروهای داخلی به‌صورت استاندارد با رینگ به تولید می‌رسند که ازجمله آن‌ها می‌توان به شاهین، تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربوشارژر اشاره کرد.

 

در سوی دیگر بخش عمده خودروهای داخلی که اتومبیل‌های اقتصادی هستند، با رینگ فولادی و قالپاق پلاستیکی به دست مشتریان می‌رسند. نسخه‌های دنده‌ای پژو ۲۰۷، کوییک و ساینا، تارا دنده‌ای، سورن پلاس، رانا و رانا پلاس به‌صورت استاندارد قالپاق دارند. همچنین بخش قابل‌توجهی از خودروهایی که تولید آن‌ها طی سالیان اخیر متوقف شده است، با قالپاق به دست مشتریان رسیده‌اند. سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، تیبا و پراید ازجمله این خودروها هستند.

 

قیمت قالپاق خودرو در بازار، مرداد ۱۴۰۳:

بررسی قیمت قالپاق خودرو در بازار [مرداد ۱۴۰۳]بررسی قیمت قالپاق خودرو در بازار [مرداد ۱۴۰۳]

بهای قالپاق خودروهای داخلی همچنان کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر عدد است اما این نرخ در مورد قیمت قالپاق خودروهای وارداتی یا مونتاژی تفاوت دارد. به عنوان مثال بهای قالپاق هیوندای ورنا که خودرویی هم‌کلاس و مشابه ریو محسوب می‌شود، حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان است. قیمت قالپاق خودروهای تویوتا نظیر کرولا از این رقم هم فراتر می‌رود و به حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد! باید متذکر شویم که قیمت قالپاق با توجه به نوع عرضه‌کننده متفاوت است. برخی تولیدکنندگان قالپاق‌های با کیفیت بالاتر و قیمت بیشتر به تولید می‌رسانند، درحالی‌که سایرین قالپاق را با مواد عادی و قیمت پایین‌تر به بازار عرضه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا