برخی خواص در مقابل اقدامات وحشیانه اغتشاشگران سکوت کرده‌اند

حسینی:

برخی خواص در مقابل اقدامات وحشیانه اغتشاشگران سکوت کرده‌اند

برخی خواص در مقابل اقدامات وحشیانه اغتشاشگران سکوت کرده‌اند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: برخی خواص که برای کوچک‌ترین ضعفی در نظام بلافاصله مرثیه‌سرایی می‌کنند، در قبال کشتار و قتل‌عام وحشیانه و داعش‌مآبانه مردم بیگناه توسط آشوبگران ساکت مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست سراسری دبیران هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکیل چنین جلساتی گفت: اینگونه جلسات در هماهنگی و هم‌افزایی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی در آسیب‌شناسی و نوع مواجهه با مشکلات و تنش‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و امروز رسالت اصلی دانشگاهیان حضور فعال در دو عرصه میدان و روشنگری است.

وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است در عرصه حضور در صحنه مورد تهمت، افترا، توهین و پرخاش قرار بگیریم، اما برای اصلاح اجتماعی لازم است با شهامت و بدون واهمه و با توکل به خدا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی تعطیل شده و ذهن جوانان و نوجوانان بدون هیچ برنامه‌ریزی در اختیار شبکه‌های اجتماعی بیگانه قرار گرفت. البته دشمنان نیز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه انجام داده و توانستند بخشی از جوانان را تحت تأثیر تبلیغات منفی خود قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر سرویس‌های جاسوسی دشمنان علیه ملت ایران فعال شده‌اند، اظهار کرد: نگاهی به بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نشان می‌دهد که در حوادث اخیر سرویس‌های جاسوسی دشمنان، از سلطنت‌طلبان تا منافقین، بهایی‌ها و گروهک‌های تروریستی را علیه ایران اسلامی منسجم کرده‌اند تا در مسیر پیشرفت و تعالی کشور توقف و سستی ایجاد کنند، اما این بار هم با هوشیاری مردم و درایت رهبر معظم انقلاب راه به جایی نبردند.

وی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند به هر نحوی که شده آتشی که برافروخته‌اند را شعله‌ور نگه دارند و در این راه حتی دست به اسلحه می‌برند و «جان بولتون» از اینکه مردم اسلحه به دست گرفته‌اند، ابراز خوشحالی می‌کند و از آموزش جنگ مسلحانه و جنگ شهری به اغتشاشگران سخن می‌گوید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به سکوت برخی از خواص در مقابل اقدامات وحشیانه و مسلحانه اغتشاشگران، یادآور شد: اینان با مشاهده کوچک‌ترین ضعفی در نظام بلافاصله مرثیه‌سرایی کرده و به تحریک عواطف و احساسات عمومی می‌پردازند ولی در قبال کشتار و قتل‌عام وحشیانه و داعش‌مآبانه مردم بیگناه توسط آشوبگران سکوت اختیار می‌کنند.

حسینی همچنین ضمن تبریک رونمایی از سایت اندیشکده سلامت، جمعیت و خانواده، بیان کرد: در اسلام به اندیشه، تفکر و تعقل تأکید شده و یک ساعت اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت عنوان شده است. امام صادق علیه‌السلام نیز ارزش یک عالم و اندیشمند را از هزار عابد و زاهد برتر می‌دانند، لذا تشکیل چنین اندیشکده‌هایی در حوزه‌های مختلف به منظور آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکارهای سنجیده و دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تأکید کرد: مروری بر حوادث هفته‌های اخیر در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد هرجا که رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید حضور فعال و مؤثری در صحنه داشتند، اتفاقات کمتری رخ داده و هر کجا که منفعل بودند، متأسفانه شاهد حوادث تلخی هستیم، لذا نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا