ورزشی

برخورداری: چرا رکورد المپین‌های تیراندازی افت کرده است؟/ هر کس سهمیه گرفته باید به المپیک برود

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

کارشناس تیراندازی می‌گوید رکورد المپین‌های تفنگ افت کرده و معتقد است مربی باید دلیلی قانع‌ کننده‌ و منطقی برای این اتفاق داشته باشد.

ابراهیم برخورداری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات جام جهانی مونیخ اظهار کرد: در تفنگ این موضوع مهم است که چرا المپین‌ها (فطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی) رکوردهای پایینی زدند و عملکرد خوبی نداشتند. باید دلیل این اتفاق مشخص شود. مربی باید توضیح دهد که چرا تیراندازان افت کرده‌اند. نجمه خدمتی در اولین حضورش در المپیک در همین شرایط عملکرد خوبی داشت. باید مربی دلیل قانع کننده و منطقی برای افت المپین‌ها داشته باشد.

کارشناس تیراندازی افزود: در تفنگ به جز نکونام هیچ تیراندازی رکورد خوبی نزد. این درصورتی است که آنها قبل از جام جهانی مونیخ چند روزی هم با مهمات خوب در مجارستان تمرین کردند. نورورزیان هم عملکرد خوبی نداشت. به نظر می‌رسد باید مربی و فدراسیون پاسخگوی این مسائل باشند.

عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی در خصوص عملکرد تیم ملی تپانچه هم گفت: هانیه رستمیان در ۲۵ متر کمی افت کرده اما باید این را هم در نظر گرفت که سطح مسابقات مونیخ خیلی بالا است. از جهت دیگر این افت بد هم نیست و سبب می‌شود رستمیان در فاصله باقی مانده تا المپیک با تمرینات مداوم تر شرایطش را برای المپیک بهتر کند؛ نقاط مثبت تقویت شود و انگیزه‌اش بالاتر برود.

وی در ادامه گفت: سجاد پورحسینی هم عملکرد خوبی داشت اما گفتم که مونیخ رقابت بزرگی است. پورحسینی با امتیاز ۵۸۱ هجدهم شد و به فینال نرسید. این رکورد بدی نیست. من به شخصه از عملکرد پورحسینی راضی هستم. رستمیان هم هر چند در ۲۵ متر عملکرد خوبی نداشت اما در تپانچه بادی به فینال رسید. این خیلی مهم است و نشان می‌دهد که او در المپیک شانس موفقیت در هر دو ماده را دارد. از طرف دیگر موفقیت تیم تپانچه توانمندی مربی را هم نشان می‌دهد که با دو ورزشکار عملکرد خوبی ثبت کرده است.

برخورداری در خصوص انتخاب تیراندازان اعزامی به جام جهانی گفت: در آخرین جلسه کمیته فنی هیچ تصمیمی در مورد اعزام ملی‌پوشان نشد و انتخاب ترکیب کاملا نظر شخصی مربیان و فدراسیون است. به نظر من ساز و کار درست این است که ترکیب نهایی در کمیته فنی بسته شود اما در جلسه آخر در مورد مسائل دیگر صحبت شد.

کارشناس تیراندازی در مورد احتمال تغییر در ترکیب تیراندازان اعزامی به المپیک گفت:‌ در کل، نظر من این است که باید کمیته فنی در مورد ترکیب نفرات اعزامی تصمیم بگیرد. در مورد اعزام نشدن شرمینه یا فاطمه امینی بحثی نبوده اما بعد از این سفر باید تصمیم نهایی گرفته شود که معمولا براساس شیوه نامه‌ها تیم اعزام خواهد شد. البته قاعده این است آنهایی که سهمیه گرفته‌اند باید به المپیک بروند.

برخورداری به آرامش المپین‌ها در زمان آماده‌سازی اشاره کرد و گفت: باید بگردیم چرا این دو المپین افت کرده‌اند. رقبای آنها در فضای امن تمرین می‌کنند و رکوردهایشان بالاتر می‌رود اما بار فشار روانی المپیک روی تیراندازان ما زیاد است. باید آنها با آرامش خاطر رقابت کنند. فشار المپیک خیلی زیاد است و باید خود را در آرامش آماده کنند. من فکر می‌کنم همان هایی که سهمیه گرفته‌اند به المپیک اعزام شوند بهتر است. به هر حال تلاش کرده‌اند و سهمیه گرفته‌اند. اگر هم رکوردها کاهش یافته باید ایرادها را پیدا کرد و سطح رکوردها را بالا برد. شاید روش ما اشتباه است که آنها افت کرده‌اند.

وی گفت: در ماده تپانچه هم در سطح هانیه رستمیان  در ۲۵ متر تیراندازی نداریم. این رشته تقریبا دو سه سالی است که هیچ فعالیتی در کشور ندارد. ۳ یا ۴ نفر هم گلخانه ای در این رشته فعالیت می کنند و رستمیان از همه بالاتر است و فاصله زیادی با سایرین دارد. مسابقات کشوری هم در این ماده نداریم که همه استعدادها رقابت کنند و ارزیابی شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا