اقتصادی

برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

برای پیداکردن به‌صرفه‌ترین و ارزان‌ترین راه سفر به اروپا، بهتر است ابتدا هزینه‌های سفر به اروپا را با یکدیگر مرور کنیم؛ از هزینه دریافت ویزای شینگن گرفته تا بلیط پرواز، رزرو هتل، حمل‌ونقل در مقصد، نوشیدنی، غذا و… این‌ها تنها برخی از هزینه‌های سفر به اروپا بدون تور است که باید در سفرتان در نظر بگیرید.

تور اروپا ایوار

هزینه سفر به اروپا

سفر به اروپا به طور شخصی و بدون خرید تور، دردسرهای خاص خودش را دارد. شما باید علاوه بر هزینه هتل و پرواز، در صف طولانی گرفتن ویزا بمانید. از طرفی نگرانی‌ها و ترس‌های ریجکت شدن تا وقتی که ویزایتان به دستان برسد، همراه شماست. هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی، هزینه وعده‌های غذایی، هزینه اجاره کردن ماشین و یا حمل و نقل، همگی باعث می‌شود شما بیشتر از آن مقداری که برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید پول خرج کنید و بعد از سفرتان متوجه می‌شوید که مقدار زیادی از این خرج‌ها را می توانستید مدیریت کنید و جلوی آن‌ها را بگیرید. اگر می‌خواهید حساب‌ و کتاب دقیق‌تری بین هزینه‌ سفر به اروپا بدون تور و قیمت تور اروپا داشته باشید و با اطمینان خاطر بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید قبل از هر چیز بدانید که برای سفر به اروپا چقدر پول لازم است؟

هزینه درخواست ویزای شینگن

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌های وب‌سایت شینگن ویزا، هزینه ویزای شینگن کشورهای فرانسه، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا برای مسافران بالای ۱۲ سال، ۸۰ یورو، مسافران ۶ تا ۱۲ سال، ۴۰ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. هزینه کارگزاری‌ها و موسساتی که وظیفه دریافت ویزای شما را بر عهده می‌گیرند، بین ۳۰ تا ۴۰ یورو و گاهی حتی بیشتر از این مبلغ تخمین زده شده است و اگر قصد دارید به‌صورت گروهی سفر کنید، به‌ناچار مجبور خواهید بود مبالغ بیشتری را برای دریافت همزمان ویزا به این شرکت‌ها پرداخت کنید. به همه این‌ها، باید هزینه و دشواری‌های تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا مانند گردش حساب بانکی، گواهی تمکن و ترجمه مدارک را نیز اضافه کنید.

برای دریافت ویزای شنگن افراد متقاضی باید یکسری مدارک را آماده کنند و به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهند. در غیر این صورت نمی‌توانند ویزای شنگن را دریافت کنند. متقاضیان دریافت ویزای شنگن باید تمکن مالی داشته باشند و بتوانند گردش حساب سه ماه آخر خود را به سفارت تحویل دهند. اگر مشخص شود که متقاضی تمکن مالی کافی برای سفر به اروپا را ندارد، ویزا ریجکت می‌شود. تمکن مالی برای دریافت این ویزا از ۶۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان متغیر است.

هزینه اقامت در اروپا

متوسط هزینه اقامت در اروپا در سفرهای بدون تور، حدوداً شبی ۵۰ تا ۳۰۰ دلار آب می‌خورد. اگر هتل‌های درجه پایین یا هاستل را برای اقامت انتخاب کنید، باید شبی بین ۱۵ تا ۵۰ دلار پرداخت کنید. حداقل هزینه اقامت در هتل‌های متوسط شبی ۱۵۰ دلار و هتل‌های لوکس و گران‌قیمت، شبی ۳۰۰ دلار خواهد بود. در کنار هزینه اقامت در هتل، نحوه پرداخت ارزی هزینه هتل و رزرو آن از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا آفلاین می‌تواند هزینه سفر شما را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که هزینه اقامت در تورهای اروپایی نیز به صورت ارزی محاسبه و در پکیج تورها گنجانده می‌شود، اما دیگر نیازی به رزرو مستقیم هتل توسط شما نیست و آژانس مسافرتی این وظیفه را برعهده دارد.

هزینه پرواز به اروپا

با توجه به اینکه از ایران به بسیاری از کشورهای اروپایی پرواز مستقیم وجود ندارد، در نتیجه اکثر پروازهای اروپایی با یک یا دو توقف همراه است و حداقل در یک شهر به‌جز کشور مقصد (معمولا دبی یا استانبول) توقف خواهند داشت و همین امر باعث افزایش قیمت بلیط پرواز به کشورهای اروپایی می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده در آژانس‌های آنلاین فروش بلیط‌های هواپیمایی، هزینه پرواز به کشورهای اروپایی حداقل از ۲۰ میلیون تومان آغاز شده و در پروازهای چند ایرلاینه به بیش از ۵۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. این پروازها معمولاً با ایرلاین‌های ترکیش، امارات، قطر ایرویز، فلای دبی، لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش انجام می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت پروازها متناسب با ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی و زمان اوج سفرها تغییر خواهد کرد.

هزینه حمل‌ونقل در اروپا

 بسته به اینکه کدام وسیله نقلیه (مترو، اتوبوس، تاکسی یا قطار) را برای رفت‌وآمد در داخل یا بیرون شهر انتخاب می‌کنید، هزینه حمل‌ونقل روزانه شما چیزی حدود ۱۰ تا ۳۰ دلار خواهد بود. استفاده از اتوبوس بین‌شهری یا قطار، هزینه حمل‌ونقل‌تان را افزایش می‌دهند و از این رو، استفاده از مترو و پیاده‌روی بهترین راه برای کاهش هزینه‌هاست.

هزینه حمل و نقل در فرانسه را با هم بررسی خواهیم کرد:

هزینه تاکسی برای هر مسیر: ۲۹ یورو

بلیط مترو: ۵.۲ یورو

بلیط اتوبوس: ۱.۱ یورو

با این تفاسیر، بهتر است با وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرهای اروپایی گردش کنید تا هزینه سفر شما کاهش یابد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/06/images_1718007155_6666b57329333.jpg

هزینه خوراک در اروپا

اگر هتل را برای اقامت انتخاب کرده‌اید، در اکثر موارد نیازی به خرید صبحانه ندارید و می‌توانید از صبحانه‌های رایگان هتل لذت ببرید؛ اما بدون شک باید فکری برای ناهار و شامتان بکنید. هزینه غذا در اروپا مانند هر چیز دیگری به مکان و محله‌ای بستگی دارد که غذای خود را تهیه می‌کنید؛ اینکه برای ناهار به یک ساندویچ مک‌دونالد بسنده کنید یا تصمیم بگیرید در یکی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر ناهار را میل کنید، می‌تواند هزینه غذا شما را چندین پله بالا و پایین کند. به هر حال بهتر است روزانه ۲۵ تا ۱۰۰ دلار را برای نوشیدنی و غذای خود کنار بگذارید و توجه داشته باشید در بعضی از موارد، هزینه خورد و خوراک شما ممکن است. بیشتر از این عدد شود.

اما برای اینکه دید دقیق‌تری داشته باشید، بیایید به‌عنوان نمونه هزینه غذا در فرانسه را با هم بررسی کنیم:

متوسط هزینه هر وعده غذا: از ۱۷ یورو

قهوه: از ۲.۸ یورو

آب‌معدنی کوچک: ۲ یورو

آب پرتقال: ۲ یورو

البته اگر هتل رزرو کنید، هزینه صبحانه با هزینه هتل محاسبه می‌شود و نیازی به پرداخت مبلغ جداگانه نیست.

ارزان ترین راه سفر به اروپا

 با نگاهی به هزینه‌ سفر به اروپا بدون تور و دردسرهای دریافت ویزا شینگن، رزرو هتل و حتی خرید بلیط هواپیما، می‌توان گفت که سفر با تور به اروپا به‌صرفه‌تر و راحت‌تر از سفر به اروپا بدون تور است. قیمت تور اروپا به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. اینکه در چه فصلی به کدام کشور با چه درجه هتلی و برای چه مدتی در سفر هستید همگی بر روی هزینه سفر شما تاثیرگذار است. به گزارش آژانس مسافرتی ایوار، قیمت تور اسپانیا ۸ روزه (مادرید و بارسلونا) در تابستان امسال بر روی هتل ۴  و ۵ ستاره ۴۹.۹۰۰.۰۰۰ تومان + ۱۸۹۰ یورو است که در پاییز و زمستان ۱۰۰ یورو ارزان تر است. همچنین قیمت تور فرانسه ۸ روزه (پاریس) در پاییز و زمستان ۱۴۰۳ معادل ۴۹.۹۰۰.۰۰۰ تومان ۱۸۹۰ یورو است.

https://file.tesmino.ir/images/2024/06/images_1718007169_6666b581ddb56.jpg

این هزینه شامل خدماتی نظیر پرواز رفت و برگشت، هتل، خدمات ویزای شنگن، بیمه مسافرتی، گشت‌های شهری همراه با راهنمای محلی، ترانسفر‌های فرودگاهی و بین شهری، حضور راهنمای فارسی زبان از تهران و و همچنین خدمات تشریفات فرودگاه مبدا (CIP) خواهد شد.

پس با ثبت نام در تورهای گروهی، دیگر نیازی نیست که هزینه جداگانه‌ای برای این خدمات در نظر بگیرید، هرچند باید در نظر داشته باشید که آژانس‌های مسافرتی از شما ضمانت‌نامه بازگشت از سفر دریافت می‌کنند که از ۷۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد. این مبلغ در حساب خودتان بلوکه می‌شود و شما صرفا برگه ضمانت‌نامه بانکی را به آژانس ارائه می‌کنید. آژانس مسافرتی با توجه به اعتبار خود، فرایند صدور ویزا را برای مسافران تسهیل می‌کند و به سفارت‌ کشور مقصد، تضمین می‌دهد که مسافران پس از اتمام سفر، به ایران باز‌می‌گردند. آژانس خدمات مسافرتی ایوار نیز به واسطه عملکرد خود، از اعتبار بالایی در سفارت‌ها برخوردار است و تضمین بازگشت مسافران را بر عهده دارد و در صورت هرگونه اتفاق غیر قابل پیش‌بینی، سفارت صادرکننده ویزا، ایوار را به‌ عنوان مسئول می‌شناسد؛ بنابر‌این ایوار خود را موظف می‌داند تا تضمین کافی جهت بازگشت مسافران را از آن‌ها دریافت کند. به خاطر داشته باشید که مبلغ ضمانت‌نامه ثابت نیست و بسته به مدارک شغلی، مدارک مالی و سابقه سفر شما ممکن است افزایش داشته باشید. همچنین شما باید هزینه‌ای حدود ۵ – ۱۵ میلیون تومان برای ترجمه مدارک خود کنار بگذارید.

همراهی یک تورلیدر با تجربه در طول سفر نیز، تمام نگرانی‌های شما را در خصوص اتفاقات غیرمترقبه از بین خواهد برد. برای اطلاع از قیمت، خدمات و مدارک مورد نیاز برای تور اروپا، می‌توانید به وبسایت آژانس مسافرتی ایوار به آدرس www.eavar.com مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش تور به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل کنید.

نکات مهم در تور اروپا

هزینه‌های شما در اروپا یورویی خواهد بود نه دلار ، بنابراین حتما از ایران یورو تهیه کنید.

اسکناس‌های ۵۰۰ یورویی در اکثر مغازه ها و … مورد قبول نیست.

هرگز تمام پولتان را با خود حمل نکنید. در داخل اکثر اتاق‌های هتل صندوقی قفل‌دار برای نگهداری پول وجود دارد.

پاسپورت شما تنها مدرک هویتی شما در سفر است. تا جای ممکن از همراه داشتن پاسپورت در خارج از هتل خودداری نمایید.

مکان‌های توریستی مثل برج ایفل، میدان شان دو مارس، تپه مونمارتر، شانزلیزه، کاخ ورسای و ایستگاه‌های مترو مکان مناسب برای جیب‌برها هستند. ترجیحاً در حد نیازتان پول حمل کنید، نه بیشتر!

در لابی هتل و هنگام صرف صبحانه و همینطور در رستوران‌ها به هیچ وجه کیف و موبایل خود را روی میز نگذارید.

به هیچ وجه به اشخاص، حتی در لباس پلیس اجازه بازرسی از کیفتان را ندهید. گاهی آن‌ها پلیس‌های تقلبی هستند.

کیف و بار دستی خود را رها نکنید؛ مخصوصا در مترو یا موزه‌ها و فروشگاه‌ها. پلیس‌ها به وسایل رها شده حساس هستند و ممکن است برای شما دردسر ساز شود.

پیاده‌روی کنید. بافت تاریخی و اکثر سایت‌های دیدنی شهرهای اروپایی معمولا نزدیک به یکدیگر هستند. خود این مکان‌های دیدنی هم با هم فاصله چندانی ندارند و به راحتی و پیاده قابل دسترس هستند. 

اکثر موزه‌ها برای تمام افراد زیر ۱۸ سال رایگان و برای کودکان تخفیفات ویژه دارند. قبل از خرید بلیت حتماً سن کودک همراه خود را به فروشنده اعلام کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا