ورزشی

بدهی ۱۶.۵ میلیاردی فدراسیون ناشنوایان/ افزایش پاداش مدال آوران بازی های آسیایی

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت: بیش از ۱۶ میلیارد تومان بدهی داریم که تقریبا ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان آن را پرداخت کردیم. تلاش می کنیم ظرف ۴ تا ۵ ماه آینده تمام بدهی ها را تسویه کنیم تا مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی نداشته باشیم.

مصطفی نکو لعل آزاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی بازدیدی که وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون ورزش های ناشنوایان داشت موضوعات مختلفی از جمله رفع مشکلات ورزشکاران از نظر امکانات و تجهیزات و بازسازی ورزشگاه ناشنوایان مطرح شد.

نکولعل آزاد با بیان این که پاداش مدال آوران بازی های آسیایی ناشنوایان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: یکی دیگر از موضوعات پاداش مدال آوران ناشنوا بود به طوری که پاداش قهرمانان اکنون ۶۰ درصد افراد شنوا است. سعی می کنیم این پاداش افزایش پیدا کند. البته مثل شنواها نمی شود اما تلاش بر این است که میزان پاداش مدال آوران ناشنوا را افزایش دهیم. البته طبق قولی که وزیر ورزش و جوانان به ورزشکاران داد پاداش مدال آوران بازی های آسیایی بیش از ۶۰ درصد خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان درباره بدهی های ارزی و ریالی فدراسیون گفت: این بدهی ها قانونی است و ما موظف هستیم تحت هر شرایطی بدهی ها را پرداخت کنیم، بیش از ۱۶ میلیارد تومان بدهی داریم که تقریبا ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان آن را پرداخت کردیم. تلاش می کنیم ظرف ۴ تا ۵ آینده تمام بدهی ها را تسویه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که این بدهی ها چقدر در اعزام تیم های ناشنوایان به مسابقات برون مرزی تاثیر گذاشته است، افزود: این بدهی ها سبب شده تا امکان اعزام تیم های ناشنوایان به مسابقات برون را نداشته باشیم و فدراسیون جهانی به دلیل بدهی به ما اجازه حضور در مسابقات را نمی دهد، بنابراین به دنبال آن هستیم که ابتدا بدهی ارزی خود را تسویه کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این بدهی ها از نظر اعتباری مشکلی برای برگزاری بازی های آسیایی ناشنوایان ندارید، خاطرنشان کرد: ما مشکل داریم اما بنا گذاشتم که این مشکلات را نیز جزو کار ببینیم، سعی می کنیم  از طریق اسپانسر و با حمایت وزارت ورزش میزبان خوبی برای بازی های آسیایی ناشنوایان باشیم.

وی ادامه داد: البته اعتباری که از سوی وزارت ورزش برای بازی های آسیایی ناشنوایان پیش بینی شده ۵۰ میلیارد تومان است، استانداری هم بودجه ای در این زمینه پیش بینی کرده و تمام کمبودها را استانداری از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می کند و مشکلی وجود ندارد.

وی یکی از مشکلات بازی های آسیایی ناشنوایان را حضور تیم های خارجی عنوان کرد و افزود: تیم ها هنوز به صورت رسمی حضور خود را برای شرکت در این بازی ها اعلام نکرده اند و این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم اعلام آمادگی تیم ها، بازی های آسیایی برگزار نشود. هر چند ۲۰ تیم به صورت  شفاهی برای حضور در بازی ها آمادگی خود را اعلام کردند اما تا زمانی که تعداد نفرات تیم ها مشخص نباشد و هزینه شرکت در بازی ها را پرداخت نکنند به صراحت نمی توانیم بگوییم که چه تعداد تیم خارجی اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان گفت: قرار بود پرگر رئیس کنفدراسیون آسیا اول مرداد به صورت رسمی به ما بگوید چه رشته ای و با چه تعداد ورزشکار در این بازی ها شرکت خواهند کرد که هنوز هیچ اطلاعاتی دریافت نکرده ایم و این موضوع کار را برای ما سخت کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا