بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای اداری اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب، گفت: با توجه به افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم «قزوین- زنجان» اهمیت آن روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود اما باید مشارکت آن‌ها هم در طرح وجود داشته باشد تا قدر آن را بدانند.

صالحی با اشاره به شعار راه‌آهن توانمند، ایران قدرتمند، گفت: یکی از الزامات تحقق این شعار، وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های راه‌آهن است، البته بدهی‌های بین‌المللی راه‌آهن که از ۱۰ سال قبل باقی‌مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد.

وی درباره وصول مطالبات از شرکت‌ها گفت: تعارفی با آن‌ها نداریم، برخی از شرکت‌ها بیش از ۷ سال است که به راه‌آهن بدهکارند، با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: بدهی‌ها، پول پرسنل زحمت‌کش راه‌آهن بود که در جیب شرکت‌ها قرار داشت، اکنون با انضباط مالی، این پول به جیب خود راه‌آهن بازگشت.

صالحی گفت: ما از فرآیند همیشه بدهکار راه‌آهن به فرآیند پرتلاش و امیدوار تغییر وضعیت می‌دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی‌ها از یکسو و جلو بردن پروژه‌های اصلی از سوی دیگر می‌کنیم. این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا راه‌آهن توانمند محقق شود.

وی ادامه داد: ما وارث استخوان‌های لای زخم و انباشت بدهی‌ها هستیم اما اشکالی ندارد، تک‌تک آن‌ها را گام‌به‌گام آواربرداری و حل می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حذف سلیقه‌گرایی در شرکت راه‌آهن، گفت: هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد، این حق را حتی از خود مدیرعامل هم گرفتیم و به سیستم آی‌تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال توصیه و سلیقه برای همه شرکت‌ها صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی‌های قبلی صورت گیرد.

صالحی بیان کرد: در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم شامل حذف واگن‌های شیر بسته که نیازمند چندین زیر اقدام از جمله تأمین کفش ترمز بود، انضباط مالی و بستن بارنامه شرکت‌های بدهکار و جلوگیری از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت‌های مختلف که یکی ایمنی را رعایت نکرده بود یا یکی بدهکار بود انجام شد و از این پس قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دارای واگن رتبه‌بندی می‌شوند، از این رو صاحبان بار سراغ شرکت‌هایی می‌روند که هم واگن کافی دارند، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا