سیاسی

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

خاندوزی با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌هامان از بانک توسعه اسلامی دریافت شده است، اظهار کرد: امیدواریم در نشستی که هفته آینده در ریاض برگزار خواهد شد، مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم و برای سه پروژه جدید دیگری که معرفی کردیم و رئیس بانک توسعه اسلامی هم این سه پروژه را تعریف کردند، برای امسال خبررسانی کنیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره نشست مشترک مجلس و دولت و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، اظهار کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود.

خاندوزی گفت: البته امروز هم دومین جلسه با موضوع سیاست‌های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره اقدامات لازم برای افزایش مشارکت مردم در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی طبق «شعار سال» تاکید کرد: غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدید برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده که به عنوان نوآوری‌های مشارکتی مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

خاندوزی همچنین با اشاره به واگذرای سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: در جلسه ای که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد، جزییات آن پس از جلسه اطلاع رسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا