ورزشی

بختیاری‌زاده: تمام توان و وقتم را برای استقلال می‌گذارم/ اولویتم بازی هجومی و روی زمین است

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت زمانی که مسئولیت سرمربیگری استقلال را قبول کردم تنها چیزی که برایم مهم بود این بود که با تمام توان با کمک مجموعه، شرایط استقلال را به سمت جلو ببریم.

به گزارش ایسنا، سهراب بختیاری‌زاده، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار روز جمعه تیمش مقابل ذوب آهن در هفته هشتم لیگ برتر اظهار کرد: امیدوارم فردا روز خوبی برای استقلال باشد و بتوانیم امتیاز بگیریم.

او در خصوص حضور و کار کردن در کنار مربی خارجی پس از فیفادی گفت: این موضوع باید از مدیریت پرسیده شود و زمانی که من مسئولیت را قبول کردم قرار بود برای مدتی سرمربی باشم تا باشگاه بتواند در فضا و زمان مناسب بهترین انتخاب را داشته باشد. تا جایی که می‌دانم تلاش‌های زیادی شده ولی تنها چیزی که برایم مهم است این است که تمام تلاش و وقتم را برای استقلال بگذارم تا با کمک مجموعه، تیم را به سمتی ببریم که اتفاقات خوبی را تجربه کند.

سرمربی استقلال درباره روحیه بازیکنانش در تمرینات گفت: روز اولی که آمدم هفته‌های قبل را بازبینی کردم. وقتی بازیکنی در این سطح نتیجه نمی‌گیرد، فشار روحی زیادی را تجربه می‌کند. استقلال تیم بزرگی است و انتظارات زیاد است ولی لیگ را خوب شروع نکرد. من مبنای کارم را در کنار همکارانم بر این گذاشتم که روی مسائل فنی در محیط سالم کار کنیم و در کنار آن روی مسائل روحی و روانی هم با بازیکنان کار کنیم.

بختیاری‌زاده در خصوص اینکه آیا فرصت قهرمانی برای استقلال از بین رفته یا خیر؟ گفت: استقلال تیم بزرگی است و در فوتبال اتفاقات زیادی می‌افتد. ما در بخش بازیکن کمبود نداریم و می‌توانیم قدرتمند شویم. آرامش زیادی داریم و تمرکز کافی در تیم وجود دارد. بردن و باختن مهم است اما من اعتقاد دارم یک باشگاه باید به شکلی حرکت کند که روندش درست باشد. ممکن است روز بازی همه کارها را درست انجام دهیم ولی نتوانیم ببریم. باید ارتباط میان ارکان باشگاه درست شود و اگر این موضوع درست شود امید داریم که برای قهرمانی بجنگیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا شهریاری در ترکیب استقلال اظهار نظر می‌کند و به او می‌گوید که چه کسی را به زمین بفرستد؟ عنوان کرد: من شاگرد آقای شهریاری بودم و او انسان سالم و کاربلدی است. چون استقلال را قلبی دوست دارم اگر این‌گونه بود به این تیم اضافه نمی‌شدم. هر کسی در باشگاه کار خود را انجام می‌دهد. استقلال کادر فنی و آنالیزور دارد تا برای تیم تصمیم بگیریم. هیچ فشاری از سوی مدیریت نبود.

سرمربی استقلال در خصوص مصدومان تیمش و اینکه درخواست کردند بازی در موعد مقرر برگزار شد و به تعویق نیفتد گفت: چشمی مصدوم است و ابوالفضل جلالی یک هفته دیگر نیاز به استراحت دارد. من اعتقاد به کار جمعی دارم. وقتی بازیکنی پیراهن استقلال را پوشیده قطعا با کیفیت بوده و در چنین روزهایی باید از آنها استفاده کنیم. ما تیم شادابی هستیم و می‌توانیم فردا روز خوبی داشته باشیم و خواستم این دیدار روز جمعه برگزار شود. نباید بترسیم و دوست داشتم از جلالی و چشمی که مصدوم هستند استفاده کنم ولی الان که نیستند اتفاق عجیبی نیست و این اتفاق باعث  می‌شود دیگر بازیکنان شانس کمک به تیمشان را داشته باشند.

او در مورد عملکرد هجومی استقلال هم گفت: دفاع کردن جزئی از فوتبال است و بسیار مهم است ولی هوادار فوتبال رو به جلو را دوست دارد. هر نوع فوتبالی که بازی کنید نمی‌توانید ۹۰ دقیقه دفاع یا ۹۰ دقیقه حمله کنید. اولویت ما بازی هجومی و روی زمین است و نباید بترسیم. باید با آگاهی بازی کنیم. این تفکر باید در بازیکنان جا بیفتد که بتوانند اشتباهات یکدیگر را بپوشانند.

بختیاری‌زاده در خصوص مربی بدنساز تیمش نیز گفت: روز بازی با هوادار احساس کردم که برخی بازیکنان آماده نیستند. باید در تیم مربی بدنساز باشد و حتی اگر سرمربی خودش دوره مربیگری بدنسازی را گذرانده باشد هم باید مربی بدنساز در کنار کادر باشد و روی مسائل فیزیکی بازیکنان متمرکز باشد. مربی بدنساز ما جوان است و در رده‌های ملی کار کرده است. چیزی که برایم مهم است رفتار بسیار خوب او است. او به خوبی می‌تواند با بازیکنان ارتباط صمیمی پیدا کند.

او در پایان خطاب به هواداران استقلال گفت: هوادار همه وجودش، محبت به تیم است و من آنها را دوست دارم. حق هواداران است که از تیم انتقاد کنند. وظیفه یک باشگاه این است که دست به دست هم بدهند که هوادار زندگی روزمره خود را داشته باشد و در کنارش خبرهای خوب از باشگاهش بشنود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا