ورزشی

با ژاپن یک مسابقه انتقامی داریم!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

کارشناس والیبال درباره دیدار با ژاپن در هفته دوم لیگ ملت‌ها گفت: ایران مقابل ژاپن از پیش باخته نیست. ما تیم بسیار خوب با بازیکنان ارزشمندی داریم و به نظرم چیزی برای شکست‌دادن ژاپن کم نداریم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در چهار دیدارش مقابل تیم‌های صربستان، ‌ایتالیا، ‌کوبا و آرژانتین شکست خورد و به جایگاه شانزدهم (آخر) رنکینگ جهانی سقوط کرد. ایران در هفته دوم برابر برزیل، ژاپن، ترکیه و بلغارستان قرار خواهد گرفت.

روند تیم ملی رو به رشد است

فرهاد نفرزاده درباره عملکرد تیم ملی در هفته اول این رقابت‌ها به ایسنا گفت: برابر تیم‌های صربستان، کوبا و آرژانتین شانس برد داشتیم و هر چند نتیجه را واگذار کردیم اما بازی خیلی نزدیک و فشرده بود و بازی خوبی را ارائه دادیم. البته در دو بازی اول مقابل صربستان و ایتالیا شکل تیمی ما نسبت به دو بازی بعدی خوب نبود اما در دو بازی دوم روند پیشرفت مشهود بود. از آنجا که مربی تیم ملی دیر به جمع بازیکنان اضافه شد و مسابقات لیگ را هم ندیده بود، شناخت متقابل بین بازیکنان و کادر فنی وجود نداشت و این شناخت زمان‌بر است.

پیش‌بینی دو برد در هفته دوم لیگ ملت‌ها

او درباره ارزیابی‌اش از هفته دوم رقابت‌ها که ایران مقابل تیم‌های ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه بازی دارد، بیان کرد: ما در لیگ ملت‌ها دو هدف داشتیم. یکی صعود به المپیک بود که شانس آن با توجه به نتایج هفته اول از بین رفته است اما هدف دیگر ارتقا جایگاه و کسب نتایج خوب است. فکر می‌کنم در هفته دوم حداقل مقابل ترکیه و بلغارستان به پیروزی برسیم چون بلغارستان تیم بسیار جوان و کم‌تجربه‌ای است و ما یک سر و گردن از این تیم بالاتریم. از طرفی سطح والیبال ترکیه هم در حد و اندازه‌های ما نیست. بنابراین می‌توانیم برنده این دو بازی باشیم.

با ژاپن یک مسابقه انتقامی داریم!

با ژاپن یک بازی انتقامی داریم

او ادامه داد: برابر ژاپن و برزیل هم تلاشمان را می‌کنیم. فکر می‌کنم برابر برزیل هم بازی نزدیکی داشته باشیم. مقابل ژاپن هم که حریف سنتی ماست و با توجه به شکست‌هایی که در یکی، دوسال اخیر از این تیم داشته‌ایم یک بازی انتقامی داریم تا بتوانیم یک بار دیگر جایگاهمان را برابر این تیم به دست بیاوریم. فکر می‌کنم در هفته دوم نتایج بهتری بگیریم و جایگاهمان را هم در جدول بهتر کنیم.

نفرزاده با بیان اینکه والیبال ژاپن از المپیک توکیو به بعد در مسیر پیشرفت قرار گرفت و الان به تیم خوبی تبدیل شده است، تاکید کرد: این موضوع دال بر این نیست که تیم ایران مقابل ژاپن از پیش باخته باشد. ما تیم بسیار خوب با بازیکنان ارزشمندی داریم. از آنجا که بازی اول ما با ژاپن است، فرصت مناسبی داریم که بازیکنی مثل میثم صالحی که از نظر آسیب‌دیدگی نیاز به استراحت دارد، ریکاوری کند تا از تمام بضاعت و قدرتمان استفاده کنیم. به نظرم چیزی برای شکست ژاپن کم نداریم و اگر برنامه‌ریزی مناسب و جنگندگی لازم را داشته باشیم می توانیم این تیم را شکست بدهیم.

پائز مربی خوبی است

این کارشناس والیبال درباره عملکرد سرمربی تیم ملی گفت: پائز را یک مربی خوب دیدم و عملکرد خوبی داشت. درست است که چهار بازی را واگذار کردیم اما اگر در نحوه قرارداد با این مربی دقت بیشتری می‌کردیم و شرایط بهتری به وجود می‌آوردیم، تیم نتایج بهتری می‌گرفت. در کل پائز خوب کار می‌کند.  

با ژاپن یک مسابقه انتقامی داریم!

جوان‌تر کردن تیم ملی درست نیست

او درباره ترکیب تیم ملی که از بازیکنان جوانی تشکیل شده و اینکه بهتر است بازیکنان جوان بیشتری به کار گرفته شود یا خیر، بیان کرد: در ترکیب تیم ما به اندازه کافی بازیکن جوان وجود دارد و از این جوان‌تر کردن تیم به صلاح بازیکنان جوان و تیم ملی نیست. تیم ملی همیشه باید بهترین و قوی‌ترین ترکیب را به تورنمنت‌ها بفرستد؛ چرا که با بالاترین تیم‌ها رقابت می‌کنیم.

نفرزاده افزود: میانگین سنی ما در لیگ ملت‌ها نسبت به خیلی از تیم‌ها جوان‌تر است و اکنون باید انسجام تیمی را ایجاد کنیم. در مسابقات مختلف نتایج خوب بگیریم و اعتماد و اطمینان را در تیم ایجاد کنیم تا دوباره به سطح خوبمان در والیبال دنیا برگردیم وگرنه جوان‌تر کردن تیم مصادف خواهد بود با شکست‌های متوالی بعدی که دیگر نمی‌شود این تیم را برای آینده جمع کرد. باید این پروسه را متوقف کرد، این ترکیب را حفظ کنیم و تا المپیک بعدی به دنبال کسب نتیجه باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا