با حذف مصوبه انتخابات تناسبی در تهران از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات فراهم می‌شود

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما در خصوص تصویب طرح «اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» با حذف ماده ۵۳ در خصوص برگزاری انتخابات تناسبی در حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست که مطرح است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داد و پس از چند ماه بررسی در کمیسیون و صحن نهایی شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این طرح شامل ۵۷ ماده بود که در مورد ۵۶ ماده آن اختلاف‌نظری وجود نداشت و تنها ماده ۵۳ مورد اختلاف نظر بود، گفت: هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نسبت به این ماده ایراداتی داشت.

دکتر طحان‌نظیف با اشاره به اینکه امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ماده اختلافی را حذف کرد و طرح را به تصویب رساند، عنوان نمود: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، از امروز زمینه اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات فراهم شد؛ لذا امیدواریم هرچه زودتر تشریفات قانونی ابلاغ این مصوبه صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بر اساس این مصوبه، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست؛ لذا انتخابات پیش‌ روی با قانون جدید و بروزرسانی‌ شده برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا