سیاسی

با جوی که در مجلس وجود دارد، تغییر خاصی برای قانون حجاب و طرح نور به وجود نمی‌آید؛ اگر دولت لایحه‌ای بفرستد می‌تواند آن را تعدیل کند / وقتی ارزش پول ملی، معیشت و همه چیز منفی است، چرا فقط بر روی حجاب فشار بیاوریم؟ / نیروی انتظامی نمی‌تواند مجری قانون فرهنگی باشد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

با جوی که در مجلس وجود دارد، تغییر خاصی برای قانون حجاب و طرح نور به وجود نمی‌آید؛ اگر دولت لایحه‌ای بفرستد می‌تواند آن را تعدیل کند / وقتی ارزش پول ملی، معیشت و همه چیز منفی است، چرا فقط بر روی حجاب فشار بیاوریم؟ / نیروی انتظامی نمی‌تواند مجری قانون فرهنگی باشدبرخورد تند نیروی انتظامی با دو دختر نوجوان در حوزه حجاب، جامعه را نگران و آزرده کرده است. سبد رأی پزشکیان نیز از او انتظار دارد که وزیر کشور را سریعاً برکنار و هرچه سریع‌تر وزیرکشور جدید را با رویکرد متفاوتی نسبت به حجاب معرفی کند.

احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجلس، درباره اصلاح قانون حجاب به «انتخاب» گفت: با جوی که در مجلس وجود دارد، تغییر خاصی برای قانون حجاب و طرح نور به وجود نمی‌آید. اگر دولت لایحه‌ای بفرستد می‌تواند آن را تعدیل کند. جامعه ما در این شرایط فعلی دچار دوقطبی است، در این انتخابات نشان داده شد که چقدر از مردم رأی ندادند. اکثر کسانیکه رأی ندادند یک مشکلی با جمهوری اسلامی دارند. باید با تعادل برخورد شود.

وی در ادامه در رابطه با نظر مقامات وزارت کشور و مجریان طرح حجاب درباره برخورد‌های تنش‌آمیز با موضوع حجاب بیان کرد: موضوع حجاب و برخودری که مامورین با این دو دختر نوجوان داشته‌اند یک دوگانه دارد. از نظر مقامات یک مسأله مثبت است اما برای مردمی که دختر دارند یک اتفاق ناگوار است. معمولاً این نوع برخورد‌ها به جای اثر مثبت، اثر منفی دارد و جامعه را از حکومت دور می‌کند. آیا جامعه به این سمت می‌رود که قانون مجلس را خنثی کند یا خیر هم مشخص نیست. از نظر مقامات این قانون خوب است و از نظرشان می‌خواهند قانون حجاب را اجرا کنند. در جامعه متکثر ایران انواع افراد وجود دارند که می‌خواهند متفاوت با مقامات حکومت زندگی کنند.

بخشایش اردستانی درباره برخورد اخیر نیروی انتظامی با دو دختر نوجوان گفت: هرکجا زور وارد شود نتیجه‌ی عکس می‌دهد. در زمان پهلوی اول دوست داشتند خانم‌ها بی حجاب شوند اما با حجاب‌ها زیاد می‌شدند، درجمهوری اسلامی می‌خواستند همه با حجاب باشند اما بی حجاب هم داریم. یکبار دانشجویی به من گفت شما وضعیت معیشتی ما را خوب کن، ما هم چادر می‌پوشیم. وقتی ارزش پول ملی و معیشت و اجتماعی و اشتغال و سیاسی و همه چیز در منفی است، چرا فقط بر روی حجاب فشار بیاوریم؟ نیروی انتظامی بالاخره باید کارکرد خود را داشته باشد و عده‌ای مشغول به این کار هستند. نیروی انتظامی نمی‌تواند مجری قانون فرهنگی باشد. از آن طرف یادمان باشد که پلیس باید مقتدر باشد، مقتدر یعنی مردم احترام به پلیس بگذارند؛ اگر قرار باشد از زور استفاده کنند نتیجه عکس می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا