باید گلوگاه‌های فساد را ببندیم/ شرکت‌های دولتی حسابرسی می‌شوند

دستغیب در صحن مجلس:

باید گلوگاه‌های فساد را ببندیم/ شرکت‌های دولتی حسابرسی می‌شوند

باید گلوگاه‌های فساد را ببندیم/ شرکت‌های دولتی حسابرسی می‌شوند

رئیس دیوان محاسبات گفت: باید با کمک یکدیگر گلوگاه‌های فساد را ببندیم. حسابرسی به حساب‌های شرکت‌های دولتی حائزاهمیت است و حتماً آن را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دستغیب در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به دستورکار انتخاب رئیس دیوان محاسبات، گفت: ما باید اولویت‌هایی را در دیوان محاسبات مشخص کنیم و این اولویت‌ها نباید در ساختمان شیشه‌ای ونک تعیین شود، بلکه اولویت‌ها باید در کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌های مجلس مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال است که در مجلس هستم و ۸ سال نماینده مجلس بودم و در هیأت رئیسه مجلس نیز حضور داشتم، متذکر شد: ارائه گزارش‌های دیوان محاسبات به مجلس را به صورت مستمر ادامه خواهیم داد. ارائه گزارش تفریغ بودجه به تنهایی کافی نیست و گزارش‌های دیوان باید منتج به تصمیم گیری اقتصادی شود.

دستغیب تاکید کرد: احکام مجلس شورای اسلامی حکم قانون دارد و قانون لازم الاجرا است. اگر قانونی اجرا نمی‌شود، دلیل آن باید مشخص شده تا سال آینده تکرار نشود. البته نباید انحراف را تخلف قلمداد کنیم و با آبروی مدیران بازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با کمک یکدیگر گلوگاه‌های فساد را ببندیم، گفت: حسابرسی به حساب‌های شرکت‌های دولتی حائزاهمیت است و حتماً آن را دنبال می‌کنیم. متأسفانه دیوان محاسبات یک جزیره جدا از مجلس است، ساختمان مرکز پژوهش‌ها در نیاوران و دیوان محاسبات نیز در شمال تهران واقع شده است، معاون اجرایی مجلس باید کمک کند تا ساختمان دیوان محاسبات در قانون برنامه در کنار مجلس قرار گیرد.

دستغیب با بیان اینکه ما باید پیگیر تخصیص و پیشرفت پروژه‌ها باشیم، تصریح کرد: سفرهای استانی را نه برای نمایش بلکه برای حل مشکلات آغاز خواهیم کرد. ما حسابرسی در اتاق‌های در بسته و ساختمان شیشه‌ای ونک را رها می‌کنیم و برای حسابرسی در صحنه اجرای پروژه حضور می‌یابیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا