باید قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تصویب شود

عمویی در صد و چهل و ششمین اجلاس IPU:

باید قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تصویب شود

باید قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تصویب شود

رئیس گروه PUIC مجلس از ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت‌پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل عمویی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصد و چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١۴٠١ شرکت نمود و در خصوص سو استفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی کرد.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، بحث سوءاستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسائل کشورهای مسلمان است.

عمویی بیان کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

وی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا