سیاسی

باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: از ریاست جمهور و تمامی اعضای دولت بابت اعتمادی که بنده کردند سپاسگزارم. امیدوارم با کمک خداوند کریم و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مسیر تعالی و پیشرفت در این شرایط سخت گام بردارم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه ما با بهره مندی از متخصصین و انجمن‌ها و با شناخت چالش‌های مؤثر از شرایط بین المللی ترسیم شده است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با هدف ارتقا تولید و با تکیه بر توان داخلی و توسعه و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت باشد.

وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: کالا باید برای همگان به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دسترس باشد. وزارت صمت به عنوان یکی از بزرگترین بخش های کشور سهم اثرگذاری در میزان رفاه و ایجاد عدالت در کشور دارد.

اتابک عنوان کرد: تدوین برنامه وزارت صمت در راستای تلاش جهت خنثی‌سازی اثرات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، راهبردها و اهداف اساسی در اسناد بالادستی هدفگذاری شده است.

اتابک با بیان اینکه بسیاری از معادن ما با بخش هایی از دولت درگیر است، عنوان کرد: بخش معدن بخشی است که می‌تواند اهداف برنامه هفتم را براورده کند و محرومیت‌زدایی را از کشور دور کند و محرومیت در مرزها را به صورت گسترده برطرف کند. به شرط آنکه دولت تحولات خود را در ارتباط با اقتصاد را انجام دهد و معدن‌کاران بتوانند از این معادن برای اکتشافات استفاده کنند؛ لذا با انجام چنین اقداماتی جذابیت اقتصادی معادن کم می‌شود.

وی گفت: مردمی‌سازی استخراج به این بستگی دارد که دولت اکتشاف را به خوبی انجام دهد. خودروسازی باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند.

در حال تکمیل…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا