سیاسی

باقری برای شرکت در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره ترور هنیه راهی جده شد

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

فارس: سرپرست وزارت امور خارجه، صبح امروز در رأس هیأتی برای شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پی شهادت هنیه عازم جده شد.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، صبح امروز، (چهارشنبه) ۱۷ مرداد، در رأس هیأتی برای شرکت در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی عازم شهر جده عربستان سعودی شد.

این نشست اضطراری با دستورکار بررسی تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و همچنین ابعاد تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم و به دنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال ایران از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان برگزار می‌شود.

پس از ترور شهید هنیه علی باقری سرپرست دستگاه دیپلماسی رایزنی‌هایی تلفنی را با تعدادی از وزرای خارجه و همچنین با دبیرکل سازمان ملل و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت،

او در گفت‌وگو با وزرای خارجه کشورهای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی (OIC) شد که با استقبال آنها روبرو شد.

البته ایران همچنین در پی ترور شهید هنیه خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل هم شده بود که چهارشنبه شب دهم مرداد ماه به وقت تهران در مقر شورای امنیت در نیویورک برگزار شد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای هم در این باره اعلام کرد که این سازمان روز چهارشنبه نشستی اضطراری برای بررسی جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله جنایت ترور اسماعیل هنیه و تجاوز به حاکمیت ایران برگزار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا